|

جزئیات واکسیناسیون دانش‌آموزان و چگونگی بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول

دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره روند واکسیناسیون دانش‌آموزان و چگونگی بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول توضیحاتی داد.

جزئیات واکسیناسیون دانش‌آموزان و چگونگی بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول

دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره روند واکسیناسیون دانش‌آموزان و چگونگی بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول توضیحاتی داد و اعلام کرد: با توجه به این که مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی از ستاد ملی کرونا أخذ شده است، مدارس ما آماده میزبانی از دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دانش‌آموزان ابتدایی از اول آذرماه هستند.

بر اساس این گزارش؛ تا ۱۵ آبان ماه ۹۰.۱۹ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله دز اول و ۳۵.۲۹ درصد دانش‌آموزان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بر این اساس؛ با توجه به بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، مدارس دوره اول متوسطه و ابتدایی باید چک لیست های بهداشتی را برای بازگشایی تکمیل و در سامانه اعلام شده، بارگذاری کنند تا پس از آن درخواست مدیران مدارس به منطقه اعلام ‌و پس از بررسی‌های صورت گرفته و داشتن شرایط لازم، مدارس مورد نظر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدام به بازگشایی حضوری نمایند.

شایان ذکر است؛ در بازگشایی حضوری، ضروری است؛ علاوه بر تهویه مناسب کلاس‌های درس، فاصله دانش‌آموزان از همدیگر باید حداقل ۱.۵ متر باشد و تمام دانش‌آموزان ماسک و واکسن زده باشند، همچنین رعایت بهداشت فردی برای دانش‌آموزان ضروری است که در این راستا خانواده‌ها باید این امر را آموزش دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، والدین باید به بچه‌های خود یاد دهند که قبل و بعد از خروج از مدرسه دست‌های خود را شسته و از مواد غذایی بسته بندی شده در فضای باز مدرسه استفاده کنند. همچنین لازم است دانش‌آموزان ماسک اضافی همراه خود داشته باشند تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها