|

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران:

ایمنی همگانی وابسته به واکسیناسیون ۹۰ درصدی است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: آمار نشان دهنده پوشش خوب واکسیناسیون علیه کرونا و ارائه خدمات قابل قبول بهداشتی و درمانی در سطح کشور و البته تهران است.

ایمنی همگانی وابسته به واکسیناسیون ۹۰ درصدی است
فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: کاهش بستری‌های کرونا مستلزم واکسیناسیون ۸۰ درصدی و ایمنی همگانی وابسته به واکسیناسیون ۹۰ درصدی علیه این بیماری است.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران روز دوشنبه در جلسه اعضای ستاد مقابله با کرونای استان تهران اعلام کرد: شرایط ارائه خدمات درمانی در این استان متفاوت از دیگر نقاط کشور است.

زالی اضافه کرد: به همین دلیل امروز در کشورمان ۷۰ درصد فوتی ها مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و در پایتخت این رقم ۶۰ درصد است.

وی افزود: این آمار نشان دهنده پوشش خوب واکسیناسیون علیه کرونا و ارائه خدمات قابل قبول بهداشتی و درمانی در سطح کشور و البته تهران است.

زالی تاکید کرد: نیازمند مراقبت همه جانبه برای همه گروه ها هستیم و در این میان باید حضور افراد بالای ۶۰ در سطح جامعه کاهش یابد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران اظهار داشت: برای سنجش وضعیت تهران باید ارائه خدمات درمانی قبل از انتقال فرد به بیمارستان بررسی شود و همین شاخص در زمان بستری را بهبود بخشیم.

وی یادآورشد: بیماران مبتلا به کرونا گاه در شرایطی به بیمارستان منتقل می شود که بیش از ۵۰ درصد درگیر بیماری شده است.

زالی خاطر نشان کرد: گاه ارائه خدمات درمانی مناسب پیش از انتقال فرد به بیمارستان و وخیم شدن حال شخص، می تواند مانع از افزایش درگیری و تشدید روند بیماری شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران ادامه داد: این استان رتبه نخست کشور در تعداد واکسیناسیون به نسبت جمعیت را کسب کرده است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۵ نفر دیگر از هموطنان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها