|

علیرضا کمرئی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

منع مدارس جهت شرط واکسن برای دانش‌آموزان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدرسه به هیچ‌وجه نمی‌تواند شرط و شروط بگذارد و یا محدودیتی در این زمینه اعلام کند.

منع مدارس جهت شرط واکسن برای دانش‌آموزان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه اشکالی ندارد که مدرسه‌ای بخواهد اطلاعاتی از وضعیت سلامت و واکسیناسیون دانش‌آموزان دریافت کند و یا تصویری از کارت واکسن آنها را داشته باشد گفت: اما مدرسه به هیچ‌وجه نمی‌تواند شرط و شروط بگذارد و یا محدودیتی در این زمینه اعلام کند.

علیرضا کمرئی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اخیرا با توجه به اقدام برخی مدارس برای تشکیل پرونده سلامت دانش‌آموزان و ملاک قرار دادن واکسیناسیون برای تشکیل کلاس‌های حضوری، ارائه کارت واکسیناسیون دانش‌آموزان به مدارس، الزام‌آور شده است؟ گفت: به طور کلی به نظر می‌رسد اینکه مدرسه بخواهد درباره دانش‌آموزان تحت پوشش خودش، اطلاعاتی را جمع‌آوری کند، اشکالی ندارد.

وی افزود: یک نهضت عمومی برای واکسیناسیون در سطح جامعه شکل گرفته که ما هم ترغیب و تلاش می‌کنیم آن را در جامعه هدف و مخاطبین ما که دانش‌آموزان هستند، توسعه دهیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس ادامه داد: ممکن است مدرسه بخواهد اطلاعاتی از وضعیت سلامت و واکسیناسیون دانش‌آموزان دریافت کند و یا تصویری از کارت واکسن آنها را داشته باشد و بداند کدام دانش‌آموزان به سمت شرایط کلی مربوط به ایمنی رفته‌اند و اگر لازم است برنامه‌های ترویجی بگذارد که اشکالی ندارد.

کمرئی تاکید کرد: اما مدرسه به هیچ‌وجه نمی‌تواند شرط و شروط بگذارد و یا محدودیتی در این زمینه اعلام کند، اما باید واکسیناسیون را ترویج کند و آگاهی بدهند تا دانش‌آموزانی که واکسن نزده‌اند حتما اقدام کنند که این امر جزو فعالیت های اجتماعی مدرسه محسوب می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها