|

محسن منصوری، استاندار تهران اعلام کرد:

تشدید مراقبت‌ها در فرودگاه برای جلوگیری از شیوع اُمیکرون در کشور

استاندار تهران اعلام کرد: در جلسات و کارگروه‌ها و رسانه‌ها باید فضاسازی برای دعوت مردم به واکسیناسیون و تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

تشدید مراقبت‌ها در فرودگاه برای جلوگیری از شیوع اُمیکرون در کشور

استاندار تهران بر لزوم تشدید مراقبت‌ها در فرودگاه امام خمینی (ره) برای جلوگیری از ورود جهش جدید کرونا ویروس تاکید کرد.

محسن منصوری امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران، گفت: خدا را شاکریم که شیب نزولی آمار کرونا ویروس که از هفته‌های گذشته آغاز شده بود همچنان ادامه دارد، هر چند که مرگ حتی یک نفر برای ما سخت است؛ اما آمار روز به روز کمتر می‌شود و باید با پیگیری این آمار را به صفر نزدیک کنیم. روز گذشته حدود پنج استان مرگ و میری تقریبا نزدیک به صفر در حوزه آمار کرونا ویروس داشتند.

وی افزود: جلسات استانی مقابله با کرونا ویروس شأن هماهنگی دارد و معمولا در آن تأکید می‌کنیم که عادی انگاری نباید رخ دهد. بی تردید عادی انگاری سم مهلک برای ایام شیوع کرونا ویروس است. در جلسات و کارگروه‌ها و رسانه‌ها باید فضاسازی برای دعوت مردم به واکسیناسیون و تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

منصوری ادامه داد: بی تردید ورود این ویروس به تبع ورود مسافرین به کشور اتفاق میافتد، بخش‌هایی از مرزهای زمینی در اختیار استان تهران نیست اما یکی از گذرگاه‌های اصلی یعنی فرودگاه امام خمینی (ره) است که ضروری است دانشگاه علوم پزشکی تهران که در آنجا مستقر است تیم‌های خود را تقویت کند.

وی تاکید کرد: باید در ستاد استانی به شرکت‌های هواپیمایی بار دیگر ابلاغ کنیم که نباید هیچ مسافری با تست PCR مثبت از مبدأ مسافرگیری شود. بدین ترتیب هیچ مسافری با تست PCR مثبت نباید سوار هواپیما شود. باید این کار انجام شود و برخورد نیز وجود داشته باشد. چرا که این کار به مخاطره انداختن سلامت و امنیت مردم است. تشدید مراقبت‌ها توسط شرکت‌های هواپیمایی ضروری است. از نیروی انتظامی نیز می‌خواهیم یگان درون فرودگاه را تقویت کنند. حتما مسافرین باید هدایت و قرنطینه شوند. برای هموطنان قرنطینه در منزل و برای مسافرین خارجی قرنطینه در هتل باید اتفاق بیفتد. در این راستا فرمانده اصلی میدان فرودگاه امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.

۹۴ درصد مدارس استان تهران استانداردهای بازگشایی را دارند

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه حدود ۹۴ درصد مدارس استان تهران استانداردهای بازگشایی را کسب کردند، افزود: تدبیر درستی در خصوص بازگشایی مدارس انجام شده که این بازگشایی به صورت داوطلبانه و آزادانه بوده و به موازات این موضوع باید مطالعه انجام شود. برخی از گزارش‌ها حاکی از این است که کنترل‌ها و مراقبت‌های لازم اتفاق نمی‌افتد. باید به صورت همزمان ارزیابی‌ها در این حوزه انجام شود یا اگر به هر دلیلی موضوع شیوع کرونا ویروس تشدید شد اعمال محدودیت‌ها و تغییر پروتکل‌ها را داشته باشیم. باید تاکید بر تزریق واکسن به ویژه تزریق دُز سوم با بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ها و صدا و سیما انجام شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها