|

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد:

افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی برای رفع آلودگی هوا

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای حل ریشه ای مشکل آلودگی هوا باید حداقل ۲ هزار دستگاه اتوبوس و یک هزار واگن به این ناوگان افزوده شود.

افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی برای رفع آلودگی هوا

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رفع آلودگی هوا در گرو افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی است، گفت: برای حل ریشه ای مشکل آلودگی هوا باید حداقل ۲ هزار دستگاه اتوبوس و یک هزار واگن به این ناوگان افزوده شود.

مهدی چمران روز یکشنبه در حاشیه بیست و نهمین جلسه شورای شهر که با حضور نمایندگان جامعه معلولان برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برگزاری کمیته های اضطرار آلودگی هوا تا چه حد در کاهش آلودگی هوا موثر است، اذعان داشت:برگزاری این نشست ها درصد کمی از مشکلات را می کاهد اما برای رفع این معضل به صورت اساسی باید کمبود ناوگان حمل و نقل و مشکل ترافیک در تهران حل شود.

وی با بیان اینکه با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی حداقل ۳۰ درصد از آلودگی هوای پایتخت کاهش می یابد، افزود: در این جلسه ها شهردار به عنوان مسئول اجرایی باید به وظایف خود در این خصوص به خوبی عمل کند.

نمایشگاه های پر ازدحام برگزار نمی شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه ها نیز گفت: براساس توافقنامه ای که در سال ۱۳۸۴ با حضور رئیس جمهوری وقت، رئیس پلیس، شهردار تهران و چند نفر از اعضای شورا شهر تهران نوشته شد فعلا نمایشگاه های پر ازدحام در پایتخت برگزار نمی شود.

وی افزود: بعد از برگزاری یک نمایشگاه اتومبیل که با استقبال گسترده مردم روبرو شد و به دلیل ترافیک و قفل شدن مسیرها، مقرر شد برای جلوگیری از این اتفاق نمایشگاه های بهاره و کتاب در پایتخت برگزار نشود.

چمران با بیان اینکه برخی از نمایشگاه ها نیز در مرکز شهر، یا مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود و ترافیک به نقاط دیگر شهر منتقل می شود، ادامه داد: آن زمان شهر آفتاب وجود نداشت و بعد از برنامه ریزی های صورت گرفته پس از حدود ۱۳ سال شهرداری تهران جایی را برای نمایشگاه شهر آفتاب در نظر گرفت اما در دوره گذشته به دلیل نیمه تمام ماندن احداث این نمایشگاه آسیب های فراوانی به آن وارد شده است..

وی با اشاره به هزینه بسیار بالا برای نگهداری و تعمیر نمایشگاه شهر آفتاب اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا نمایشگاه های بعدی در این مکان برگزار و از تراکم و آلودگی در دیگر بخش های شهر جلوگیری شود.

چمران همچنین در خصوص معلولان نیز گفت: شهر باید برای این افراد به خوبی قابل استفاده باشد.

در این جلسه مسائل و مشکلات معلولان را سه نفر از نمایندگان آنها در جلسه شورای اسلامی شهر تهران عنوان و مقرر شد پیشنهادات به صورت کتبی و مفصل ارائه شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها