|

هشدار یکی از سازندگان واکسن کرونا:

همه‌گیری بعدی مرگ‌بارتر خواهد بود

یکی از سازندگان واکسن کرونا گفت: برای جلوگیری از پاندمی بعدی نیاز داریم که بیش از پیش هزینه کنیم، مبادا تعداد بیشتری از انسان‌ها قربانی شوند.

همه‌گیری بعدی مرگ‌بارتر خواهد بود

به گزارش روزنامه شرق، پروفسور دام سارا گیلبرت، از محقق و سازنده واکسن آسترازنکای آکسفورد می‌گوید «برای جلوگیری از پاندمی بعدی نیاز داریم که بیش از پیش هزینه کنیم، مبادا تعداد بیشتری از انسان‌ها قربانی شوند.

او همچنین هشدار می‌دهد واکسن‌های موجود برای کنترل ویروس کرونا، در تقابل با سویه جدید، امیکرون تاثیر چندانی ندارد.

پروفسور گیلبرت از همه مردم می‌‌خواهد نسبت به سویه جدید محتاط باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند تا اطلاعات بیشتری از آن به‌دست بیاید. « تنها چیزی که درباره امیکرون می دانیم جهش در پروتئین‌ این سویه است که ویژگی انتقال و تکثیر سریع آن را افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که واکسن‌های موجود به اندازه کافی روی آن تاثیر ندارند».

او تاکید می کند: این آخرین باری نیست که ویروس‌ها زندگی ما را تهدید می‌کنند. حقیقت را باید پذیرفت؛ پاندمی بعدی بدتر از این خواهد بود؛ مرگ‌بار‌تر و مسری تر.

ما نباید اجازه دهیم شرایط بد و بحران اقتصادی متاثر از پاندمی کووید 19 در این دو سال دوباره تکرار شود. ما باید برای مقابله با پاندمی بعدی آماده باشیم. ما نباید اجازه دهیم تجربیات و دستاوردها و اطلاعاتمان از دو سال مواجهه با پاندمی از بین برود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها