|

طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها آغاز شد

معاون فنی مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت گفت: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها بر پایه‌ سامانه امید از امروز از کارکنان دولت آغاز شده است.

طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها آغاز شد

معاون فنی مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت جزئیات اجرای سامانه هوشمند مدیربت کرونا را تشریح کرد.

مهندس محسن فرهادی، گفت: بر اساس الزامات ۵ گانه مصوب ستاد ملی کرونا دو مولفه اصلی کنترل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها قرار است بر اساس سامانه انجام شود. الزامات در واقع مخصوص کارکنان دولت، واحدهای صنفی، صنعتی و کارگاهی و مراکز آموزشی، مناسبت‌های ملی، مذهبی و آیینی و در نهایت ترددهای شهری و بین استانی است.

وی افزود: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها بر پایه‌ سامانه امید از امروز از کارکنان دولت آغاز شده و در فازهای بعدی به ترددهای درون شهری و واحدهای صنفی، ترددهای برون شهری و مراکز آموزشی و تحقیقاتی می‌رسد. برای هرکدام از گزینه‌ها الزاماتی وجود دارد که متاسفانه اگر واحدهای صنفی به دور از رعایت پروتکل‌ها و عدم الزام واکسیناسیون فعالیت کنند، دستگاه ناظر حداکثر تا ۳۰ روز امکان پلمب واحد را دارد.

او تاکید کرد: از امروز کارکنان دولت اگر بدون تزریق واکسن در محل کار حاضر شوند مشمول مجازات‌هایی می‌شوند که سازمان امور استخدامی آنها را ابلاغ و اعلام کرده است‌.

فرهادی درباره نقش وزارت بهداشت در اجرای این طرح، ادامه داد: طبق این طرح وزارت بهداشت علاوه بر نظارت‌ها و وظایف سازمانی خود ناظر عالی بر اجرای طرح است‌؛ یعنی ما واحدهای صنفی و اتاق اصناف را کنترل می‌کنیم و دستگاه‌های دیگر که باید وظایف خود را انجام دهند را رصد می‌کنیم.

وی که در یک برنامه خبری تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: به طور کلی هر دستگاهی در حوزه خود ناظر است و ما علاوه بر وظایف ذاتی به عنوان ناظر عالی عمل می‌کنیم و گزارشات مستمر خود از رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون را به ستاد ملی کرونا ارائه می‌دهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها