|

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به سرعت گسترش اُمیکرون:

اُمیکرون در حال گسترش است

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد سویه جدید این ویروس با نام «اُمیکرون» سریعتر از هر نوع دیگر کرونا در حال گسترش است.

اُمیکرون در حال گسترش است

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نسبت به سرعت گسترش سویه جدید کرونا در سطح جهانی هشدار داد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در نشست امروز (سه‌شنبه) ژنو با محوریت همه‌گیری کرونا، هشدار داد سویه جدید این ویروس با نام «اُمیکرون» سریعتر از هر نوع دیگر کرونا در حال گسترش است.

ادهانوم در بخشی از سخنانش گفت: «اُمیکرون با سرعتی در حال گسترش است که در هیچ سویه دیگری ندیده بودیم. تاکنون ۷۷ کشور در جهان مواردی از اُمیکرون را گزارش داده‌اند. واقعیت این است که اُمیکرون احتمالا در بیشتر کشور‌ها وجود دارد؛ حتی در آن‌هایی که هنوز شناسایی نشده است.»

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت سپس با اشاره به آنکه برخی از کشور‌ها اُمیکرون را سویه کمر خطرتری جلوه می‌دهند، گفت: «آن‌ها می‌گویند اُمیکرون خفیف‌تر است، اما ما می‌دانیم که این سویه مسری‌تر است؛ البته ما هنوز نسبت به خفیف یا قوی‌تربودن این سویه نظری نداریم.»

او در ادامه با بیان آنکه ما در حال دست‌کم گرفتن این سویه هستیم گفت: «حتی اگر ابتلا به کرونا از این سویه خفیف باشد، بازهم می‌تواند نظم و سیستم‌بهداشت جهان را تحت تاثیر قرار دهد.»

ادهانوم سپس بر این مسئله تاکید داشت که واکسن نمی‌تواند بر این سویه کرونا موثر باشد و باید همچنان از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی بهره برد.

این در حالیست که ساعاتی پیش سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که انتظار می‌رود تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان و جان‌باختگان ناشی از سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اُمیکرون افزایش یابد. این سازمان گفت: «همینطور که تعداد مبتلایان سویه جدید ویروس کرونا افزایش می‌یابد، انتظار می‌رود تعداد افراد بستری شده و مرگ‌و‌میر [ناشی از کرونا] نیز افزایش پیدا کند».

سویه جدید ویروس کرونا به نام اُمیکرون اولین بار در آفریقای جنوبی پیدا شد و تاکنون کشور‌های زیادی از جمله ژاپن، انگلیس، استرالیا، هلند، نروژ و چین با آن درگیر شده‌اند.

اکثر کشور‌های شمال اروپا این روز‌ها درگیر سویه جدید ویروس کرونا هستند. روز گذشته اولین مورد فوتی مربوط به سویه جدید در انگلیس ثبت شد و وزیر بهداشت انگلیس در این باره گفت ۲۰ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور مربوط به سویه امیکرون است و تا دو روز آینده، این سویه به سویه غالب در پایتخت انگلیس تبدیل خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها