|

دستگاه‌های امدادی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند

مدیرکل بحران استان تهران گفت: از امروز شنبه (27 ذر 1400) و همزمان با آغاز بارش‌ها تمامی این دستگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

دستگاه‌های امدادی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند

مدیرکل بحران استان تهران از آماده‌باش تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی این استان درپی بارش‌های اخیر برف و باران خبر داد.

منصور درجاتی، با اشاره به بارش برف و باران در اکثر نقاط استان تهران اظهارکرد:‌ از چند روز پیش که هواشناسی پیش‌بینی بارش برف و باران در نقاط مختلف استان تهران را اعلام کرد، به تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی سراسر استان تهران دستورات و توصیه‌های لازم داده شد و یکسری اقدامات پیشگیرانه نیز در این خصوص انجام شد.

وی با بیان اینکه از امروز و همزمان با آغاز بارش‌ها تمامی این دستگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، گفت:‌ خوشبختانه در پیگیری و استعلام‌هایی که دریافت کردیم، گرچه موارد متعددی به دلیل بارش برف و باران رخ داده؛ اما ابعاد تمام آنها کوچک بوده و مشکل خاصی ایجاد نکرده است. ضمن اینکه خوشبختانه بارش‌ها تا به این لحظه هیچ خسارت جانی درپی نداشته است.

مدیرکل بحران استان تهران ادامه داد: لازم است شهروندان نیز یکسری موارد و نکات را رعایت کنند، اول اینکه از حضور در ارتفاعات، حضور در بستر رودها و مسیل‌ها و ... پرهیز کنند. تردد غیرضروری نیز نداشته باشند و تا حد امکان در محیط خانه مستقر شوند.

درجاتی از اعلام آماده‌باش مدیریت بحران به جهاد کشاورزی استان نیز خبر داد و گفت:‌ برای حفظ محصولات باغی و زراعی و گلخانه‌ای یکسری تمهیدات به جهادکشاورزی استان تهران اعلام شده تا بارش‌ها خسارتی به کشاورزان و باغداران وارد نکند.

وی درباره احتمال کاهش دما درهنگام شب نیز اظهارکرد: در صورت کاهش دما احتمال بروز یخبندان در برخی نقاط سردسیر وجود دارد که تمهیدات و آماده‌باش لازم نیز در این خصوص اتخاذ شده است.

مدیرکل بحران استان تهران درباره اینکه آیا بارش‌های اخیر منجر به انسداد مسیری شده یا خیر؟ نیز گفت:‌ بارش برف در بامداد امروز برای مدتی کوتاه منجر به انسداد جاده امامزاده هاشم، آزادراه تهران- شمال و ... شد اما این مسیرها بلافاصله با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه بازگشایی شده و درحال حاضر محور مسدودی نداریم. اما لازم است رانندگان حتما برای تردد از محورهای برفگیر زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها