|

افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق دوز سوم اقدام کنند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با رعایت همین فاصله زمانی برای تزریق دوز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق دوز سوم اقدام کنند

حیدری از تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال که ۳ تا ۴ ماه از زمان تزریق دوز دوم آن‌ها گذشته باشد، خبر داد.

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با رعایت همین فاصله زمانی برای تزریق دوز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

او افزود:تمهیدات لازم برای تزریق دوز سوم واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال اندیشیده شده و همکاران ما در مراکز و پایگاه‌های واکسن تزریق دوز سوم افراد بالای ۱۸ سال با شرایط اعلام شده را انجام می‌دهند.

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا لازم است در دوز سوم واکسن‌های متفاوت از واکسن‌های قبلی تزریق شده برای افراد در نظر گرفته شود تا ایمنی‌زایی بیشتری حاصل شود؟ گفت: این که دوز سوم مانند دوز‌های اول یا متفاوت از آن‌ها باشد هر دو از نظر علمی مورد تایید است.

بر اساس دستورالعمل اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت برای تزریق دوز یادآور، کسانی که در نوبت اول و دوم، اسپوتنیک‌وی، سینوفارم، آسترازنکا و کووایران برکت تزریق کرده باشند، بهتر است دوز سوم را هم از همان نوع اول تزریق کنند. البته با توجه به واردات کم بهارات و اسپوتنیک‌وی، واکسن‌های آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس به عنوان دوز سوم در نظر گرفته شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها