|

واکسن پاستوکووک قابلیت تزریق به شیرخواران دارد

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن انستیتوپاستور ایران واکسنی است که به لحاظ نوع طراحی، از زیر ساختی استفاده شده است که قابلیت تزریق به کودکان و شیرخواران دارد.

واکسن پاستوکووک قابلیت تزریق به شیرخواران دارد

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن پاستوکووک قابلیت استفاده در شیرخواران و کودکان را دارد.

علیرضا بیگلری افزود: اغلب واکسن‌هایی که در جهان برای کودکان مصرف شده اند چینی و آمریکایی هستند، چون زودتر از واکسن‌هایی دیگر توانستند تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را اخذ کنند.
وی ادامه داد: واکسن انستیتوپاستور ایران مشترک با کشور کوبا ساخته شده و با توجه به نتیجه کارآزمایی بالینی در کشور کوبا روی کودکان و نتایج خوبی که در ایران روی بزرگسالان انجام شده ، واکسنی است که به لحاظ نوع طراحی، از زیر ساختی استفاده شده است که قابلیت تزریق به کودکان و شیرخواران دارد.
بیگلری گفت: پلتفورم یا زیرساخت این واکسن کونژوک است یا ترکیبی همانند واکسن ذات الریه، پنوموکوک و واکسن مننژیت است و این زیرساخت در کودکان سال‌ها استفاده شده است و برای کودکان ایمن و بدون خطر است.
رئیس انستیتو پاستور گفت: این واکسن از واکسن‌هایی است که با رعایت دقیق الزامات قانونی سازمان بهداشت جهانی انجام شده است و بزودی تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را می‌گیرد و در چندین کشور هم برای کودکان بالای ۲ سال استفاده شده است.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها