|

احمد وحیدی، وزیر کشور اعلام کرد:

احتمال بازگشت محدودیت‌ها در کشور

وزیر کشور گفت: اگر شهرهای نارنجی و قرمز شود ممکن است محدودیت‌ها برگردد. پس به مردم توصیه می‌کنم موارد بهداشتی را رعایت کنند.

احتمال بازگشت محدودیت‌ها در کشور

وزیر کشور گفت: اگر شهرهای نارنجی و قرمز شود ممکن است محدودیت‌ها برگردد. پس به مردم توصیه می‌کنم موارد بهداشتی را رعایت کنند.

احمد وحیدی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه باکرونا در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز موضوعات متعددی بحث شد که پرداختن به اومیکرون مهم‌ترین آن بود که تاکید مؤکد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد.

وی افزود: اگر در رعایت مقررات کوتاهی کنیم اومیکرون در کشور زیاد می‌شود و با افزایش بستری‌ها مواجه می‌شویم.

وزیر کشور بیان کرد: درست است که مدیریت هوشمند را اجرا می‌کنیم اما مدیریت هوشمند به این معنی نیست که اوضاع عادی باشد و مقررات رعایت نشود.

وحیدی تصریح کرد: مقررات باید در تالارها، مراکز غذاخوری و آموزشی رعایت شود و حتماً واکسن‌ها تزریق شود.

وی تاکید کرد: دوز سوم واکسن باید حتماً تزریق شود و بنا بر اعلام وزارت بهداشت تا کنون تنها ۱۷ درصد از مردم دوز سوم واکسن را تزریق کرده اند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در برخی از مراکز آموزشی پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود، گفت: به مراکزآموزشی اعلام کردیم تا فعالیت‌های فوق برنامه را به وقت دیگری موکول کنند و به دلیل عقب ماندگی آموزشی کلاس‌های حضوری برگزار شود.

وحیدی با اشاره به تمهیدات ستاد برای سفرهای خارجی گفت: باید افرادی که وارد کشور می‌شوند تاییده های لازم را داشته باشند و حتماً تست پی سی آر منفی ارائه دهند.

وی ادامه داد: هلال احمر مسئول شد تا در کشورهایی که بیشترین مسافر ورودی به ایران دارند مراکز معتبری را جهتازمایش های کرونا ایجاد کنند تا ایرلاین‌ها فقط جواب آن مراکز را برای تست‌های پی سی آر قبول کنند. البته هلال احمر در کشورهای دیگری که مسافران کمتری دارند مراکز مورد تأیید هم اعلام می‌کنند.

وزیر کشور ادامه داد: به مسئولان مترو گفته ایم تا ساز و کارشان تقویت شود و حتماً تمام مسافران مترو از ماسک استفاده کنند.

وحیدی تصریح کرد: حمل و نقل برون شهری قرار است به سامانه وزارت بهداشت متصل شوند و آزمایشگاه‌ها هم به این سامانه متصل شوند تا نظارت ها دقیق‌تر شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر تعداد شهرهای نارنجی و قرمز زیاد شود محدودیت‌ها و جریمه‌ها برمی‌گردد، گفت: اگر شهرهای نارنجی و قرمز شود ممکن است محدودیت‌ها برگردد. پس به مردم توصیه می‌کنم موارد بهداشتی را رعایت کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها