|

خرید های کلان با سرقت خانه های مردم و دسته چک های سرقتی

اعضای باند سرقت از منزل با ردیابی چک‌های مسروقه شناسایی و دستگیر شدند.

شرق: اعضای باند سرقت از منزل با ردیابی چک‌های مسروقه شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار ما دوازدهم اردیبهشت فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و اعلام کرد دو مرد وارد منزلش شده‌اند و پس از تهدید با سلاح سرد اقدام به سرقت یک فقره دسته‌چک، پول نقد و مقداری دلار کرده‌اند و متواری شده‌اند. با حضور گشت کلانتری 114 غیاثی، شکایت شاکی اخذ و پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع داده شد. در روند تحقیقات مشخص شد چهار فقره از چک‌های مسروقه به بانک ارائه شده است که با هماهنگی مقام قضائی آورنده چک‌ها به نام امیر 29ساله دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت چک‌های مسروقه را از زنی به نام سیما اهل و ساکن شهر قدس دریافت کرده است. کارآگاهان با شنیدن حرف‌های این مظنون به شهر قدس اعزام شدند و سیما 26ساله را دستگیر کردند. سیما پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی در تحقیقات مقدماتی مدعی شد چک‌های مسروقه را از دوستش به نام حمید گرفته و حمید اکنون به جرم سرقت در زندان است. کارآگاهان با استعلام از سامانه پلیس متوجه شدند حمید هشت فقره سابقه سرقت دارد و اکنون در زندان در حال تحمل کیفر است. متهم با اخذ دستور قضائی از زندان تحویل گرفته شد و به پلیس آگاهی منتقل شد. حمید وقتی خود را در برابر ادله متقن کارآگاهان دید، به جرم مالخری اعتراف کرد و گفت: دسته‌چک شاکی را در تهران از فردی به نام صابر خریداری کردم و حاضر به معرفی محل اختفای او هستم.

در ادامه تحقیقات هویت صابر 28ساله برای کارآگاهان محرز و مشخص شد او دارای سه فقره سابقه کیفری است. این متهم با همکاری حمید در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. صابر پس از انتقال به پلیس آگاهی به سرقت از خانه شاکی اعتراف کرد و توضیح داد: با همدستی یکی از دوستانم به نام جمشید نقشه سرقت از شاکی را کشیدیم و با سرقت اموال باارزش او همه را در خیابان شوش به فروش رساندیم و پولی را که از این راه به‌ دست آوردیم، بین خود تقسیم کردیم. سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح صابر و معرفی همدست خود، کارآگاهان در اقدام بعدی مخفیگاه جمشید را در خیابان مولوی شناسایی و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند که او نیز پس از مواجهه با ادله به‌دست‌آمده به جرم خود اعتراف کرد. با دستگیری همه اعضای باند متهمان با قرار تأمین مناسب از سوی بازپرس دادسرای ناحیه 34 تهران برای تکمیل تحقیقات و شناسایی سایر شاکیان در اختیار پایگاه ششم قرار گرفتند.

خرید خودرو با سرقت از منزل در همین حال سارقی که با پول حاصل از سرقت طلای صاحبخانه خودرو خریده بود، به دام افتاد. سی‌ام تیرماه پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در كلانتری 127 نارمک تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد. مال‌باخته پس از حضور به پلیس آگاهی گفت: اواخر تیر دو نقاش ساختمان در منزلم مشغول کار شدند و با توجه به اعتمادی که به آنان داشتم، از منزل خارج شدم و چند ساعت بعد برگشتم. یکی از کارگران همچنان در حال کار بود. وارد اتاق شدم و مشاهده کردم یکی از جعبه‌های طلا باز شده و روی تخت افتاده است. موضوع را بررسی نکردم و به سرقت طلاها مشکوک نشدم اما دو روز بعد زمانی که سر کمد رفتم، متوجه شدم طلاها به سرقت رفته است. با هماهنگی‌های قضائی هر دو مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند و تحت بازجویی اولیه قرار گرفتند. با حضور امیر و سعید به عنوان تنها مظنونان پرونده بازجویی کارآگاهان شروع شد و هر دو متهم در ابتدا هر گونه دخالت در سرقت را رد کردند. امیر در بازجویی‌های تکمیلی به ضد‌و‌نقیض‌گویی روی آورد و در نهایت گفت: زمانی‌ که شاکی در منزل نبود به سراغ کمد داخل اتاق خواب او رفتم و پس از جست‌وجو مقداری طلا به وزن 57 گرم را سرقت کردم و به یکی از دوستان به نام سمیرا دادم تا برایم بفروشد و پول آن را به حساب نمایشگاه خودرویی که از قبل خودرو را معامله کرده بودم، واریز کند. سرهنگ کارآگاه مسعود برجی، جانشین پایگاه چهارم پلیس آگاهی با تأیید این خبر گفت: پس از تکمیل تحقیقات پلیسی، متهم با صدور قرار وثیقه از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها