|

خبر

درخواست رئیس پلیس پایتخت برای انتقال مراکز ترک اعتیاد به حاشیه شهر شرق: رئیس پلیس پایتخت گفت: درخواست داریم مراکز DIC و ترک اعتیاد از داخل محلات جمع شود و به حاشیه شهر برود؛ چراکه مردم محلات اعتراض دارند. سردار حسین رحیمی صبح امروز در بازدید از محله شوش اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ هزار نفر در مناطق شوش، مولوی و هرندی زندگی می‌کنند و ما دغدغه این محلات را داریم. وی افزود: شروع پاک‌سازی جدی و پاک‌کردن یک لکه قدیمی از این محلات هفتم بهمن سال ۹۷ شروع شد و تا به این لحظه پاک‌سازی محلات ادامه دارد. بیش از یک سال و هشت ماه از اجرای این طرح می‌گذرد و پارک‌هایی که الان تفریحگاه مردم است، زمانی جولانگاه معتادان و فروشندگان مواد بود. بحث تثبیت این طرح مهم است و بالغ بر ۹۳۷ عملیات کوچک و بزرگ در این محلات (شوش، مولوی و هرندی) انجام شده است. بالغ بر ۲۰۰ سارقی را که معتاد و متجاهر بودند، هفته پیش دستگیر و حدود ۱۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از داخل مخفیگاه‌های آنان کشف کردیم. فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان نیاز به اراده جمعی دارد و باید تلاش کنیم میزان جذب در مراکز بازپروری بالا برود، گفت: همین الان در پایتخت نیاز به ظرفیت ۱۰‌هزار‌نفری برای نگهداری معتادان داریم. درخواست داریم مراکز DIC و ترک اعتیاد از داخل این محلات جمع شود و به حاشیه شهر برود؛ چراکه مردم این محلات اعتراض دارند و البته رفتار خوبی نیست که معتادان در این محلات برای تهیه داروهای ترک اعتیاد رفت و آمد کنند. ما نمی‌گوییم مراکز تحویل داروی ترک اعتیاد و گرمخانه‌ها و... تعطیل شود بلکه می‌گوییم مکانش از داخل شهر به حاشیه برود.

کاهش ۲۸‌ درصدی صدور پروانه ساختمانی در تهران شرق: مدیر کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران از کاهش ۲۸‌درصدی صدور پروانه ساختمانی در پنج‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد. حامد سلیمی ضمن بیان این مطلب با تشریح آمار صدور پروانه در پنج ماه نخست امسال گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه امسال، دوهزارو ۸۸۲ مورد پروانه ساختمانی صادر شده است که این آمار در مدت مشابه سال قبل چهارهزار و هفت مورد بوده است. وی افزود: از لحاظ متراژ ساخت‌وساز در پنج‌ماه اول امسال، مجوز ساخت حدود سه‌میلیون‌و ۹۰۰ هزار مترمربع صادر شده است؛ این در حالی است که سال گذشته مجوز ساخت حدود چهار‌میلیون‌و ۹۵۰ هزار مترمربع صادرشده بود که شاهد کاهش ۲۱‌ درصدی ساخت‌وساز از لحاظ متراژ نیز هستیم. از تعداد پروانه‌های صادرشده در پنج ماه نخست امسال، دوهزارو ۶۵۵ مورد در پهنه R (مسکونی) ۱۷۱ مورد در پهنه M (مختلط تجاری، اداری و مسکونی) و ۵۶ مورد در پهنه S (کار و فعالیت) قرار دارند. وی افزود: از مجموع پروانه‌های صادرشده در سال گذشته نیز سه‌هزارو ۷۲۰ مورد در پهنه مسکونی، ۲۲۹ مورد در پهنه مختلط و ۵۶ مورد در پهنه کار و فعالیت جای گرفته‌اند. سلیمی بیان کرد: در پنج ماه اول سال ۹۸ نیز بیشترین تعداد پروانه با ۳۷۶ مورد در منطقه ۴، ۳۳۶ مورد در منطقه ۱۵ و ۲۷۴ مورد در منطقه ۱۴ صادرشده بود، همچنین منطقه ۶ با ۶۱ مورد، منطقه ۱۲ با ۸۹ مورد و منطقه ۱۹ با ۹۳ مورد کمترین میزان صدور پروانه در پنج ماه نخست سال گذشته را ثبت کردند.

127 نفر دیگر براثر کرونا جان باختند شرق: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی کووید ۱۹ در کشور طی 18 تا 19 شهریور‌ را اعلام کرد. دکتر سیماسادات لاری گفت: از 18 تا ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو‌هزار‌و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزارو ۲۲۹ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۹۳هزارو ۴۲۵ نفر رسید. لاری گفت: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۲هزارو ۶۶۹ نفر رسید. خوشبختانه تا‌کنون ۳۳۹هزارو ۱۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. سه‌هزارو ۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون سه‌میلیون‌و ۴۵۷ هزار‌و ۷۴۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین درباره استان‌های در شرایط قرمز و هشدار کرونا گفت: براساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. وی همچنین گفت استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال‌‌وبختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها