|

رویداد

معرفی جانشین قاضی گینزبرگ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریكا می‌گوید كه نامزد خود برای جانشینی قاضی روث گینزبرگ را حداکثر تا روز جمعه یا شنبه هفته جاری اعلام خواهد کرد. او گفته بنا دارد یک قاضی زن را جایگزین خانم گینزبرگ کند. هم‌زمان جدال میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر رأی‌گیری درباره نامزد مورد نظر آقای ترامپ قبل از انتخابات سوم نوامبر ادامه دارد.

بازداشت ۱۸ شهروند فلسطینی نیروهای اسرائیلی شامگاه دوشنبه و صبح سه‌شنبه ۱۸ شهروند فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

موافقت اسنودن با پرداخت جریمه سی‌ان‌ان با دسترسی به سوابق دادگاه گزارش داد، ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سیا که در سال ۲۰۱۳ اسرار اطلاعاتی را فاش کرده بود، موافقت کرده که بیش از پنج میلیون دلار درآمد ناشی از کتابش، «سوابق دائم» و سخنرانی‌های خود را به‌عنوان جریمه به دولت آمریکا بپردازد.

انصراف فلسطین از ریاست اتحادیه عرب تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد از حق خود برای ریاست دور فعلی شورای اتحادیه عرب انصراف داد. ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی اعلام کرد که این تشکیلات تصمیم گرفته است از حق خود برای ریاست دور کنونی شورای اتحادیه عرب صرف نظر کند.

ادامه تظاهرات مصری‌ها علیه سیسی در چندین منطقه مصر تظاهرات شبانه‌ای برای دومین روز متوالی برگزار شد و تظاهرکنندگان شعارهایی جهت برکناری عبدالفتاح سیسی سر دادند.

18 سال حبس برای منتقد شی رن ژیکیانگ، یکی از ملاکان بزرگ چین و از منتقدان سرسخت رئیس‌جمهوری این کشور به اتهام فساد، اختلاس و رشوه به ۱۸ سال حبس محکوم شده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، او که زمانی از اعضای اصلی حزب کمونیست چین محسوب می‌شد، در مارس سال جاری میلادی یکباره و کمی پس از انتشار مطلبی علیه واکنش شی جینپینگ به شیوع ویروس کرونا، از انظار عمومی ناپدید شد.

آمادگی کره ‌شمالی برای رژه بزرگ بر اساس انتشار یک‌سری تصاویر ماهواره‌ای مشخص شد با وجود هشدار بالای کره‌ شمالی درباره پاندمی ویروس کرونا، این کشور خود را برای برگزاری یک رژه نظامی بسیار بزرگ به منظور بزرگداشت هفتادوپنجمین سالگرد تأسیس حزب حاکم در ماه آتی میلادی آماده می‌کند.

انحلال حزب ناوالنی دفتر خبری دیوان عالی روسیه اعلام کرد: این دیوان به درخواست وزارت دادگستری روسیه اقدام به منحل‌کردن حزب الکسی ناوالنی، منتقد دولت مسکو کرده است. همچنین ناوالنی تأکید کرد ماده اعصاب «نوویچوک» در داخل و خارج بدنش کشف شده است. او از مسکو خواست لباس‌هایی را که در جریان مسمومیتش پوشیده بود، به او برگرداند؛ زیرا «دلیل مهمی» بر این رویداد است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها