|

خبر

در پی درگذشت خواهر امام موسی صدر صورت گرفت تسلیت جهانگیری به محمد خاتمی شرق: منصوره صدر (صادقی)، خواهر امام موسی صدر و مادر همسر سیدمحمد خاتمی سه‌شنبه‌شب به دلیل کهولت سن در تهران درگذشت. سیدمحمد‌رضا خاتمی در گفت‌وگو با ایرنا، عنوان کرد: اگرچه ایشان از مدت‌ها قبل مبتلا به بیماری‌های مزمن بود؛ اما سه‌شنبه‌شب بر اثر کهولت سن در تهران درگذشت. در پی در‌گذشت خانم منصوره صدر، معاون‌اول رئیس‌جمهور، در پیامی به حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی، درگذشت مادر همسر او را تسلیت گفت. در پیام اسحاق جهانگیری آمده است: حضرت حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جناب آقای سید‌محمد خاتمی، درگذشت بانوی پرهیزکار و صبور سرکار خانم سیده منصوره صدر مادر همسر گرامی‌تان و خواهر ارجمند عالم مجاهد و روحانی روشن‌ضمیر و روشن‌بین امام موسی صدر موجب تأسف و تأثر گردید. مصیبت فقدان این بانوی مؤمنه و وارسته را به جناب‌عالی و خانواده محترم‌تان و سایر بستگان گران‌قدر صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای آن فقیده سعیده غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت دارم. همچنین وزیر امور خارجه در پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

رئیس قوه قضائیه: ترامپ اولین جنایتکار پرونده ترور شهید سلیمانی است مرکز رسانه قوه قضائیه: رئیس قوه قضائیه در جلسه پیگیری حقوقی و قضائی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و همراهانش گفت: ترامپ اولین جنایتکار پرونده ترور شهید سلیمانی است که در مقابل مردم دنیا به جنایتش اعتراف کرد. سید‌ابراهیم رئیسی افزود: شهادت سردار سلیمانی موضوعی است که نه داغ آن و نه مطالبه مردم برای خون‌خواهی او و مجازات و کیفر آمران و عاملان این جنایت هرگز به سردی نمی‌گراید. سردار سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم و شخصیتی امنیت‌ساز برای منطقه است که کیفرخواست برای مجازات مجرمانی که در ترور او نقش داشتند، تنها دعوی حقوقی خانواده آن شهید یا ملت ایران نیست؛ بلکه ادعانامه امت اسلام و آزادگان عالم علیه تروریسم دولتی آمریکاست.

سید‌حسن خمینی: نمی‌توان به بخشی از وصیت‌نامه امام مؤمن بود و به قسمتی کافر جماران: حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در دیدار با مدیران گزینش کل شهرداری تهران گفت: روایتی از امام باقر (ع) وجود دارد که ایشان می‌فرماید «وقتی پدرم داشت از دنیا می‌رفت، سر من را بر سینه‌اش گذاشت و گفت مراقب باش به کسی که غیر خدا کمک‌حال ندارد، ظلم نکن». همین مطلب درباره سیدالشهدا هم مطرح است. حضرت اباعبدالله الحسین «سلام‌الله ‌علیه» در روز عاشورا و موقعی که همه اصحاب و یاران به شهادت رسیده بوده‌اند، به امام سجاد وصیت می‌کنند «ای فرزندم، از ظلم به کسی که در برابر تو، هیچ یاری‌کننده‌ای به جز خداوند ندارد، بر‌حذر باش». این وصیت دو امام معصوم است. وصیت چکیده فکر و جان و روح یک فرد است. مثل وصیت‌نامه امام که البته من درباره آن سخن خواهم گفت؛ نمی‌توان به بخشی از آن مؤمن باشیم و به قسمتی از آن کافر. یادگار امام با تأکید بر اینکه نباید در جامعه اسلامی نفرت‌پراکنی کنیم، افزود: امروز نباید دست‌هایی جامعه اسلامی را به تفریق و تشتت بکشاند. باید مراقب فیلم و صوت و سخن خود باشیم. نباید از هیچ زبانی، نه زبان هنر و نه زبان‌های دیگر برای ایجاد دشمنی استفاده کرد. همه باید مراقب باشیم به دیگران دشنام ندهیم و سخن نرم بگوییم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها