|

حادثه‌ها

قتل گروگان هنگام فرار از چنگ گروگان‌گیر شرق: مردی میان‌سال که از‌سوی فردی گروگان گرفته شده بود، هنگام فرار از دست او هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. مأموران پلیس بندرانزلی وقتی در جریان وقوع گروگان‌گیری در منطقه غازیان قرار گرفتند، به‌سرعت خود را به محل حادثه رسانده و سعی کردند گروگان را که مردی 45‌ساله بود، آزاد کنند. این مرد وقتی مأموران را دید، فرصت را برای فرار مناسب دید، اما هنگام گریختن از چنگ گروگان‌گیر مسلح از سوی او هدف گلوله سلاح شکاری قرار گرفت. مأموران بعد از مشاهده این صحنه به سمت مرد مسلح تیراندازی و او را از ناحیه پا زخمی کردند. بعد از آن معلوم شد مرد 45‌ساله جانش را از دست داده است. متهم نیز به بیمارستان منتقل شد تا بعد از مداوا تحت بازجویی قرار بگیرد و انگیزه او از ارتکاب این جنایت مشخص شود. سرهنگ جوانمردی، فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی، درباره این پرونده گفت: علت و انگیزه متهم در اقدام به گروگان‌گیری در دست بررسی است و نتیجه پس از تکمیل‌شدن تحقیقات پلیس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رهایی محکومان به قصاص پس از ۲۴ سال سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان قزوین گفت: یک محکوم به قصاص پس از ۲۴ سال از چوبه دار رهایی یافت. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری گفت: سال ۷۵ در منطقه الموت شرقی استان قزوین در یک درگیری متأسفانه نوجوانی ۱۶‌ساله توسط دو نفر به قتل رسید که پس از رسیدگی قضائی متهمان به قصاص نفس محکوم شدند. او در ادامه افزود: در این سال‌ها خانواده اولیای‌دم با وجود وساطت معتمدین محلی اعلام رضایت نکردند که در‌نهایت پرونده اردیبهشت‌ماه به شورای حل اختلاف حوزه قضائی الموت شرقی ارجاع شد و به حول و قوه الهی پس از تلاش بی‌وقفه اعضای این شورا، خانواده مقتول از قصاص محکومان گذشت کردند.

اعتراف سارقان مسلح به قتل اعضای سه باند سرقت مسلحانه بعد از دستگیری به ارتکاب یک فقره قتل نیز اعتراف کردند. سردار سید‌محمد صالحی، فرمانده انتظامی استان خوزستان در تشریح این خبر اظهار کرد: به‌دنبال وقوع چند فقره سرقت مسلحانه در جاده‌های مواصلاتی ماهشهر موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. او افزود: کارآگاهان اعضای سه باند سارقان مسلح و جرائم خشن را شناسایی و آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند. سردار صالحی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه به ۹ فقره سرقت مسلحانه به عنف، یک فقره قتل و دو فقره سرقت پلاک خودرو اعتراف کردند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان سه قبضه سلاح کلاشینکف به همراه ۶۳ عدد تیر جنگی، دو قبضه سلاح وینچستر به‌همراه ۶۱ فشنگ مربوطه، تعداد دو قبضه سلاح ساچمه‌ای، دو رشته دستبند فلزی و یک دستگاه بی‌سیم دستی کشف شد. این مقام انتظامی افزود: در ادامه بازرسی‌ها از مخفیگاه متهمان مقدار زیادی محموله و اموال مسروقه کشف شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها