|

رویداد

‌سفر نخستین مقام آمریکایی به صحرای غربی معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و شمال آفریقا، به صحرای غربی سفر و با وزیر خارجه مراکش دیدار کرد. این سفر کمی قبل از افتتاح رسمی کنسولگری آمریکا در صحرای غربی صورت گرفته است.

‌رفع محدودیت‌های دیپلماتیک آمریکا با تایوان آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی به اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در ارتباط با رفع محدودیت‌های دیپلماتیک در قبال تایوان خبر داد. پمپئو اعلام کرد آمریکا به محدودیت‌های «داوطلبانه» خود در ارتباط با تماس با مسئولان تایوان پایان خواهد داد. چنین امری می‌تواند ناخشنودی چین را در پی داشته باشد و به تنش سیاسی و اقتصادی پدید‌آمده بین این کشور و آمریکا بیفزاید.

‌‌ارتقای ارتش هند با اجاره اموال نظامی هند کشتی‌های جنگی خود را با سه تفنگ دریایی ۱۲۷‌ میلی‌متری کالیبر متوسط از ارتش آمریکا مجهز خواهد کرد. ماه گذشته، دهلی‌نو دو هواپیمای بدون سرنشین با مقاومت طولانی و ارتفاع بالا را نیز به‌صورت اجاره وارد نیروی دریایی خود کرد.

استقرار سامانه‌های پاتریوت و گنبد آهنین سامانه موشکی پاتریوت که برای رهگیری موشک‌های بالستیک استفاده می‌شود و سامانه دفاعی گنبد آهنین که برای موشک‌های کوتاه‌برد طراحی شده‌اند، در جاده ایلات در جنوب اسرائیل دیده شدند. پیش از این رسانه‌های اسرائیلی از استقرار این تجهیزات خبر داده بودند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها