|

دریچه

معرفی هیئت داوران فستیوال سینمای ایران در فرانسه مهر: فراخوان فستیوال سینمای ایران در شانتیئی منتشر و عوامل برگزاری آن معرفی شد. ریاست هیئت داوران فستیوال سینمای ایران در شانتیئی، بر عهده ابوالفضل جلیلی، سینماگر کشورمان و فردریک بونو، مدیر سینماتک فرانسه است. ریاست مشترک جشنواره نیز بر عهده پژمان معمارزاده‌، رهبر ارکستر آلیانس فرانسه و کارولین گودار، معاون فرهنگی شهرداری شانتیئی خواهد بود. دبیر فستیوال هم علیرضا خلیلی، رئیس مرکز ایران و فرانسه است. بر اساس اعلام مرکز ایران و فرانسه هیئت داوران فستیوال سینمای ایران در شانتیئی به شرح زیر است: ابوالفضل جلیلی کارگردان و سینماگر (رئیس ایرانی هیئت داوران جشنواره)، فردریک بونو مدیر سینماتک فرانسه (رئیس فرانسوی هیئت داوران جشنواره)، سارا دِروا سردبیر «فیلم فرانسه»، کریستف تاردیو مدیرکل مجموعه کاخ اعظم شانتیئی مدیرکل اسبق مرکز ملی سینمای فرانسه، ماری ماسمونتی تولیدکننده سینما و رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مستقل سینمای فرانسه. هیئت پیش‌انتخاب فستیوال هم عبارت‌اند از: ابوالفضل جلیلی کارگردان و سینماگر ایرانی، کریستف تاردیو مدیر‌کل مجموعه کاخ اعظم شانتیئی، رود اسسوس رئیس سینمای الیزه شهر شانتیئی، کارولین گودار معاون فرهنگی شهرداری شانتیئی، سیدوحید یعقوبی کارشناس هنری مرکز ایران و فرانسه. هیئت برگزارکنندگان فستیوال هم عبارت‌اند از: پژمان معمارزاده رئیس ایرانی جشنواره، رهبر ارکستر و مدیر هنری ارکستر آلیانس فرانسه، کارولین گودار رئیس فرانسوی جشنواره، معاون فرهنگی شهرداری شانتیئی، سیدعلیرضا خلیلی دبیر جشنواره و مدیر روابط عمومی و امور مالی، رئیس مرکز ایران و فرانسه و استاد ژئوپلیتیک آموزش عالی در پاریس، فاطمه شادمان مدیر امور اداری جشنواره، مشارکت‌ها و معاون مرکز ایران و فرانسه، شهلا یاری‌بخت‌مازندرانی مدیر امور حمایت‌های مالی و روابط با مدارس سینمایی و کارآفرین حوزه صنعت نساجی و پوشاک، ژان کلود ووآزن مدیر امور نهادها، مورخ، باستان‌شناس و نویسنده و عضو هیئت‌مدیره مرکز ایران و فرانسه، سیدوحید یعقوبی مدیر امور هنری، فرهنگی و روابط بین‌الملل با ایران، پژوهشگر حوزه فرهنگ و ادبیات فرانسه و عضو هیئت‌مدیره مرکز ایران و فرانسه. بخش رقابتی فستیوال مختص فیلم‌های بلند خواهد بود و فیلم‌های کوتاه در بخش غیررقابتی به نمایش درمی‌آیند. دبیر بخش غیررقابتی فیلم‌های کوتاه هم حسین نمازی، کارگردان و سینماگر کشورمان است. مهلت ثبت‌نام در این فستیوال ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۹ تا ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ است و متقاضیان شرکت در این فستیوال می‌توانند با مراجعه به سایت فستیوال به آدرس chantilly-iff.com و ارسال مدارک مورد نیاز ثبت‌نام کنند.

تبریک انجمن کارگردانان سینما به کارگردانان برگزیده جشنواره فجر شورای مرکزی انجمن صنفی کارگردانان سینمای ایران تلاش کلیه کارگردانانی که در بحبوحه تاخت‌و‌تاز بیماری بی‌رحم کرونا با شجاعت و فداکارانه نگذاشتند چراغ رو به خاموشی سینمای ایران بیش از این کم‌نور شود و با همکاری سایر دست‌اندرکاران و فعالان این عرصه فیلم ساختند و باعث رونق سینمای ایران و جشنواره امسال شدند‌ را ارج می‌گذارد. انجمن کارگردانان سینما ضمن تبریک به تمامی نامزدهای دریافت جایزه در جشنواره سی‌و‌نهم، دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم اول را به آقای ارسلان امیری، تعلق دیپلم افتخار بهترین فیلم اول را به آقای حسین دارابی، دریافت جایزه نگاه ملی را به آقای علی غفاری، دریافت جایزه ویژه هیئت داوران را به آقای محسن قرایی و اهدای جایزه بهترین کارگردانی جشنواره سی‌و‌نهم را به آقای مهدی جعفری تبریک گفته و آرزومند است با سپری‌شدن هر‌چه زودتر این روزهای دشوار و تلخ، بار دیگر سینمای ایران و دست‌اندرکاران آن به روزهای روشن و پربار تلاش و تولید باز گردند.

پوستر انگلیسی فیلم سینمایی «بی‌سرزمین» رونمایی شد پوستر انگلیسی فیلم سینمایی «بی‌سرزمین» (بی‌نیشتمان) Landless به تهیه‌کنندگی و کارگردانی تورج اصلانی، تولید کمپانی سینمایی «ماد مووی» MAD Movie و محصول مشترک کشورهای عراق و سوریه که توسط علیرضا قادری‌اقدم طراحی شده است، برای حضور در بازار هفتادویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» در کشور آلمان رونمایی شد و توسط شرکت «تصویرگستر الهه پارسی» (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت، در این دوره از بازار فیلم «برلیناله» Berlinale به‌عنوان یکی از معتبرترین بازارهای فیلم در اروپا و جهان عرضه می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها