|

دریچه

هفته نوزدهم نمایش اینترنتی «چهار ایده، چهار فیلم»
نوزدهمین هفته نمایش اینترنتی گزیده فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران با عنوان «چهار ایده، چهار فیلم» با نمایش فیلم‌‌های «شمارش»، «سکه شانس»، «زنی که او بودم» و «چنج»
آغاز شد.
در نوزدهمین هفته نمایش اینترنتی گزیده فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران با عنوان «چهار ایده، چهار فیلم» فیلم‌های «شمارش» به کارگردانی راحیل بوستانی، «سکه شانس» ساخته حسین حجتی‌نژاد، «زنی که او بودم» به کارگردانی آزاده سلیمیان و «چنج» ساخته ابوالفضل عزیزی، از طریق سرویس‌های نمایش اینترنتی «وُدیو»، «هاشور» و «تیوال» به نمایش در‌می‌آید. تعدادی از فیلم‌های موفق انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تا پایان سال به صورت هفتگی از طریق سرویس‌های نمایش اینترنتی ودیو و هاشور به ‌نمایش درخواهند آمد. نمایش اینترنتی فیلم‌های کوتاه با هدف دسترسی آسان‌تر فیلم‌سازان جوان به فیلم‌های کوتاهِ باکیفیت، آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان عام با فیلم کوتاه و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت پلتفرم‌ها در زمینه انتشار و نمایش فیلم‌های کوتاه، در دستور کار انجمن سینمای جوانان ایران قرار گرفته است. گفتنی است این فیلم‌ها پس از یک هفته همچنان در آرشیو این وب‌سایت‌ها قرار دارد و علاقه‌مندان در هر زمان به آنها دسترسی خواهند داشت.
پدرانه سینمای ایران و جهان از شبکه نمایش
شبکه نمایش در بخش ژانر منتخب هفتگی خود فیلم‌هایی با مضمون «کوهستان» را در کنداکتور خود جانمایی کرده است و در بخش صحنه‌گران فیلم‌های «پدران در سینما» را به روی آنتن می‌برد. فیلم‌های ایرانی و تله‌فیلم ساعت ۱۳ این شبکه به ترتیب فیلم‌های: خانم بزرگ خواب می‌بیند، دماغ، جاسوس‌بازی، زمانی برای درنگ، خیال نقش، خروس‌جنگی و جست‌وجو در جزیره هستند. شبکه نمایش در بخش ژانر منتخب خود فیلم‌هایی با مضمون کوهستان را برای پخش این هفته در نظر گرفته است که به ترتیب فیلم‌های: معجزه در کوهستان، اورست، سفر به کوهستان، صعود، کوهی میان ما، رؤیای صعود و حد عمود از شنبه تا جمعه ساعت ۱۹ به روی آنتن می‌روند. این شبکه در بخش صحنه‌گران خود به مناسبت فرارسیدن روز پدر به فیلم‌های سینمایی پدران در سینما خواهد پرداخت که فیلم‌های من سم هستم، پیکو، پدر و پسر قهرمان، بوی پیراهن یوسف، در جست‌وجوی خوشبختی، خانم دات فایر و دست‌های خالی از شنبه تا جمعه ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می‌شوند. در باکس فیلم‌های جذاب ساعت ۲۳ این شبکه به ترتیب: دریاسالار، وقتی تو خواب بودی، زندگی ابدی، ابرستاره، دنیای ژوراسیک ۲، آخرین جنگجوی قهرمان و لبه تیغ پخش خواهند شد. همچنین مخاطبان می‌توانند فیلم‌های کلاسیک این شبکه را از شنبه تا جمعه ساعت یک بامداد با عناوین: مردان، ولگرد وحشی، توده چسبنده، شغل ایتالیایی، مردی از رودخانه برفی، دسته ژاندارم‌ها و شین دنبال کنند.
نامزدهای گلدن‌گلوب در خانه بمانند
مهر: انجمن مطبوعات خارجی هالیوود از نامزدهای هفتادوهشتمین دوره گلدن‌گلوب خواسته است تا برای حفظ امنیت خود و دیگران در منزل بمانند. در حالی که هفته پیش از اهداکنندگان جوایز درخواست شده بود در شب بزرگ اهدای مراسم در بورلی هیلتون یا «رین‌بو روم» نیویورک حاضر شوند، اما موضوع برای نامزدها متفاوت است و از آنها خواسته شده برای دریافت جایزه و ارائه سخنرانی دریافت آن، نه تنها در خانه بمانند بلکه از گردهمایی با دوستان و دیگر اعضای خانواده خودداری کنند. به عبارت دیگر برگزارکنندگان گلدن‌گلوب نمی‌خواهند شاهد گردهمایی‌هایی مانند آن چیزی باشند که بازیگران «شیتز کریک» برای مراسم امی انجام دادند و همه با هم در یک رویداد در تورنتو جمع شدند. به این منظور تهیه‌کننده گلدن‌گلوب در نامه‌ای خطاب به نامزدها که سه‌شنبه بعدازظهر از طریق ایمیل به دستشان رسید به آنها گفته «مهم‌ترین هدف ما این است که روند اجرای مراسم گلدن‌گلوب ۰۲۱ صحیح و سالم برگزار شود». مراسم گلدن‌گلوب امسال به میزبانی ایمی پولر از بورلی هیلتون در بورلی هیلز لس‌آنجلس و تینا فی از رین‌بو روم در نیویورک انجام می‌شود. هفته پیش از اهداکنندگان جوایز خواسته شد تا به میل خود در یکی از این دو مکان حضور یابند. در این مراسم پروتکل‌های بهداشتی کووید به شدت رعایت می‌شود. همچنین از شماری از بازیگران به عنوان ارائه‌کنندگان جوایز امسال یاد شده که شامل آکوافینا، سینتیا اریوو، خواکین فینیکس، کریستن ویگ، آنی مامولو و رنه زلوگر هستند. مراسم گلدن‌گلوب ۲۸ فوریه ساعت پنج بعدازظهر به وقت محلی (بامداد دوشنبه ۱۱ اسفند) برگزار می‌شود. این مراسم به صورت سنتی باید اوایل ژانویه برگزار می‌شد اما به دلیل کرونا به تعویق افتاد.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها