|

رخداد

کلاهبرداری به بهانه تورهای مسافرتی
رئیس پلیس فتای استان مرکزی با هشدار درباره کلاهبرداری در فضای مجازی به بهانه فروش بلیت و تورهای مسافرتی گفت: با توجه به در‌پیش‌بودن عید نوروز و تعطیلات سال نو، شهروندان برای تهیه بلیت و تورهای گردشگری از طریق فضای مجازی، باید مراقب باشند.
سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی، در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری از اداره میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر فعالیت بدون مجوز فردی در فضای مجازی در زمینه تبلیغ و اجرای تورهای مسافرتی و گردشگری، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی قرار گرفت.
او افزود: با تشکیل پرونده‌ای در این زمینه و آغاز تحقیقات کارشناسان پلیس فتا، فرد مدنظر شناسایی و به مرکز پلیس احضار شد.
این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: با توجه به در‌پیش‌بودن تعطیلات عید نوروز و همچنین دغدغه هم‌وطنان برای تهیه بلیت، بازار خرید و فروش اینترنتی بلیت و تورهای مسافرتی داغ است و در همین راستا افراد سودجو نیز از این موقعیت بهره جسته و از طرق مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.
او ادامه داد: تبلیغ و ثبت‌نام تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین ولی با وعده خدمات با کیفیت بالا از طریق تبلیغات اینترنتی یکی از روش‌های کلاهبرداری افراد سودجو بوده و در موارد متعددی شهروندان متقاضی، مورد سوءاستفاده قرار گرفته و تبلیغات کذب این سودجویان منجر به کلاهبرداری و اخذ مبالغ هنگفتی از مال‌باختگان شده که این موضوع درباره تورهای خارج از کشور متأسفانه متداول‌تر است.
سرهنگ دوم احسان آنقی در ادامه با هشدار درباره رعایت مراقبت‌های لازم در هنگام‌ تهیه‌ اینترنتی بلیت بیان کرد: کاربران برای خرید یا رزرو بلیت به سایت‌های معتبر مراجعه و دقت کنند در هنگام پرداخت بهای بلیت، درگاه بانک مدنظر از پروتکل امن https استفاده کرده باشد و از جست‌وجوی شرکت‌ها و تعاونی‌های مختلف در موتورهای جست‌وجو خودداری کنند؛ چراکه مجرمان سایبری با بارگذاری سایت‌های تقلبی و جعلی کاربران را به دام می‌اندازند.
این مقام انتظامی خاطر‌نشان کرد: هم‌وطنان همه تورها و خدمات آنها را از مراکزی که مجوزهای لازم در زمینه گردشگری دارند، تهیه کنند و تا حد امکان با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های معتبر، اقدام به خرید بلیت یا تور مسافرتی کنند.
سرقت مسلحانه از خبرنگار در پخش زنده
خبرنگار اکوادوری هنگام پخش زنده مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت.
این خبرنگار ورزشی به همراه تصویربردار مقابل استادیوم بزرگ شهر «گوایاکیول» مشغول تهیه گزارش بودند که مرد نقاب‌دار مسلح او را هدف قرار داد و موبایلش را طلب کرد.
دیگو اردینولا به او اشاره کرد که مشغول به کار هستند؛ ولی دزد در این هنگام فیلم‌بردار را نشانه رفت. خبرنگار به ناچار تلفن خود را به او داد و فیلم‌بردار فرار دزد موتورسوار را به تصویر کشید.
دیگو اردینولا ویدئوی این حادثه را در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشت و این تصاویر بیش از 350 هزار بیننده داشت.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها