|

رویداد

خروج از کره ‌شمالی با واگن‌های دستی گروهی از دیپلمات‌های روسی و اعضای خانواده‌شان این هفته در میان اقدامات سختگیرانه پیونگ‌یانگ ضد ویروس کرونا که شامل مسدود‌کردن بیشتر انواع حمل‌ونقل مسافر از آن طرف مرز است، از واگن ریلی دستی برای ترک کره شمالی استفاده کردند.

تهدید یمن توسط شورای امنیت منابع از تمدید تحریم‌های شورای امنیت علیه شخصیت‌های وابسته به جنبش حوثی‌های یمن برای یک سال دیگر و اضافه‌شدن نام یک فرد جدید به فهرست تحریم‌ها خبر دادند. به گزارش ایسنا، سایت عربی ۲۱ اعلام کرد که ۱۴ عضو شورای امنیت به قطع‌نامه‌ای رأی دادند که به موجب آن مأموریت «کمیته کارشناسی یمن» و تحریم‌ها علیه شخصیت‌های وابسته به جنبش انصارالله یمن برای یک سال دیگر و تا مارس ۲۰۲۲ تمدید شد.

حمله به معترضان در میانمار در حالی پلیس میانمار به محل تجمع معترضان به کودتای اول فوریه علیه دولت این کشور یورش برد که بانک جهانی گفته، درخواست‌های میانمار را برای کمک مالی پس از کودتا در مرحله رسیدگی قرار نمی‌دهد.

خط تماس اضطراری بین چین و هند هند و چین توافق کرده‌اند که یک خط تماس اضطراری بین وزرای خارجه خود ایجاد کنند، چون دو کشور مسلح هسته‌ای به دنبال کاهش تنش در مرز مورد مناقشه هیمالیا هستند؛ منطقه‌ای که از تابستان گذشته میلادی سربازان آنها در تقابل به سر می‌برند.

اخراج نماینده ونزوئلا از اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا هم‌زمان با افزایش تنش‌ها با ونزوئلا، اعلام کرد که نماینده دولت نیکلاس مادورو را از این اتحادیه اخراج می‌کند. در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای شورای اروپا منتشر شد، نماینده کاراکس در اتحادیه اروپا عنصر نامطلوب خوانده شده و از بروکسل اخراج می‌شود. اتحادیه اروپا این تصمیم را واکنش به اقدام دولت کاراکس نسبت داده که دیروز رئیس هیئت نمایندگی این اتحادیه را عنصر نامطلوب خواند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها