|

رویداد

تأیید حمله موشکی به جیزان سازمان دفاع مدنی عربستان ضمن تأیید حمله موشکی ارتش یمن به جنوب این کشور، اعلام کرد پنج نفر در این حمله زخمی شده‌اند.

درخواست برای مجازات محمد بن‌سلمان اگنس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه اعدام‌های خودسرانه، از انفعال دولت جو بایدن در قبال ولیعهد عربستان ابراز نگرانی کرده و از رئیس‌جمهوری جدید آمریکا خواسته محمد بن‌سلمان را به دلیل صدور دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی تحریم کند.

آمادگی روسیه برای تلافی تحریم‌ها سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت قطعا اگر واشنگتن تحریم‌های جدیدي ضد روسیه بر سر پرونده الکسی ناوالنی، چهره اپوزیسیون این کشور، اعمال کند با واکنش مواجه خواهد شد.

برگزاری انتخابات پارلمانی در ارمنستان نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان که تحت فشار مخالفانش قرار گرفته است، در جمع هزاران نفر از هواداران خود گفت برای پایان‌دادن به بحران سیاسی در کشور حاضر است انتخابات زودرس را برگزار کند. هم‌زمان با تظاهرات مخالفان دولت ارمنستان در برابر ساختمان پارلمان که خواستار استعفای نخست‌وزیر هستند، بیش از ۲۰ هزار نفر از طرفداران پاشینیان در میدان جمهوری در مرکز ایروان تجمع کردند.

ورود رئیس ستاد ارتش عربستان به عراق وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد ارتشبد «فیاض بن‌حامد الرویلی»، رئیس ستاد ارتش عربستان سعودی، در سفری رسمی به دعوت ارتشبد ستاد «عبدالامیر رشید یارالله»، وزیر دفاع عراق، وارد بغداد، پایتخت شد. هدف از این سفر، تقویت همکاری‌های امنیتی و نظامی دو طرف اعلام شده است.

درخواست نمایندگان اروپا از اسرائیل بیش از ۴۰۰ نماینده مجالس اروپا درخواست کرده‌اند اسرائیل به منضم‌کردن ضمنی کرانه باختری رود اردن به قلمرو خود پایان دهد. به نظر نویسندگان نامه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، با پشتیبانی یک‌جانبه از اسرائیل سیاستی در پیش گرفت که به هدف برقراری صلح در خاورمیانه خدمت نمی‌کرد.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه اسرائیل و عمان وزیر خارجه اسرائیل اعلام کرد با یک همتای خود در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تماس تلفنی برقرار کرده و درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، گابی اشکنازی گفت که با بدر بن‌حمد البوسعیدی، همتای عمانی خود، تماس تلفنی گرفته و درباره تقویت روابط دوجانبه و حفظ کانال‌های ارتباطی مستقیم گفت‌وگو کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها