|

خبر

فوت 86 نفر از بیماران بر اثر ابتلا به کرونا شرق: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی هشت‌هزار‌و ۴۹۵ مبتلای جدید کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. سیماسادات لاری گفت: از 11 تا ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت‌هزار‌و ۴۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۴ نفر از آنها بستری شدند. متأسفانه در این مدت، ۸۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۰‌هزار‌و ۲۶۷ نفر رسید. به گفته وی، خوشبختانه تاکنون یک‌میلیون‌و‌۴۰۶‌هزار‌و ۸۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. سه‌هزار‌و ۷۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. لاری گفت: در‌حال‌حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس برای سال آینده شرق:‌ اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست‌و‌هفتاد‌و‌هفتمین جلسه این شورا افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی را در دستور کار داشتند که در همین راستا محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، با قرائت گزارش کمیسیون عمران و حمل‌ونقل درباره قیمت بلیت مترو گفت: با توجه به کاهش مسافر و افزایش هزینه‌ها، قیمت تمام‌شده بلیت در سال ۱۴۰۰، معادل ۱۹‌هزار‌و ۸۵۹ تومان در شرایط کرونایی برآورد شده است. با توجه به اینکه ۹ درصد از آن سهم شهروندان در نظر گرفته شده، متوسط افزایش نرخ بلیت مترو در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ برابر با ۲۴.۷۵ درصد است. وی درباره نرخ تاکسی نیز گفت: نرخ‌گذاری تاکسی متفاوت با مترو و اتوبوس است؛ چرا‌که وسیله نقلیه شخصی است و یارانه مترو و اتوبوس را ندارد. بنابراین به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود براساس نرخ خطوط تاکسی به‌طور متوسط تا سقف ۳۵ درصد کرایه تاکسی را افزایش دهد. متوسط افزایش نرخ بلیت اتوبوس در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ برابر ۳۵ درصد است و به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نرخ کرایه اتوبوسرانی را تا سقف ۳۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش داده، به نحوی که متوسط افزایش نرخ از ۲۵ درصد فراتر نرود. اعضای شورای شهر تهران در نهایت با افزایش نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو موافقت کردند.

افزایش 25 درصدی خدمات بهشت‌ زهرا شرق: ‌در جریان جلسه دیروز شورای شهر تهران، بررسی افزایش بهای خدمات، سلامت و محیط زیست در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران بررسی شد. زهرا صدراعظم‌نوری در‌این‌باره گفت: پیوست ۴ لایحه شهرداری تهران در ارتباط با بهای خدمات، مربوط به بهای خدمات پسماندهای عادی است. در این لایحه، هزینه جمع‌آوری و حمل هر کیلوگرم پسماند عادی از هزارو ۳۰۰ به هزارو ۶۵۰ افزایش یافت. هزینه دفن یک کیلوگرم پسماند عادی در شهر تهران از ۷۰۰ در سال ۹۹ به ۷۸۲ ریال افزایش یافته است و در مجموع بهای خدمات مدیریت پسماند ۲۱.۵ درصد افزایش می‌یابد. او درباره بهای خدمات در بهشت‌زهرا گفت: تعرفه بهای خدمات بهشت زهرا به میزان ۲۵ درصد افزایش یافت. نرخ ورودی وسایل نقلیه میدان مرکزی میوه‌ و تره‌بار به صورت میانگین ۲۰ درصد افزایش یافت. او درباره تعیین نرخ ورود خودرو به پارک سرخه‌حصار گفت: نرخ ورودی به سرخه‌حصار برای خودروهای سواری سه‌هزارو ۵۰۰ تومان، سنگین سواری ۱۵ هزار تومان، کامیون تا ۲۰ تن ۲۵ هزار تومان و موتور‌‌سیکلت دو هزار تومان است. نوری درباره نرخ بهای خدمات مشاغل سیار و بی‌کانون نیز گفت: نرخ پایه بهای خدمات هر متر‌مربع در سال ۱۴۰۰، شامل استقرار کالا و محصولات تولیدی و خودرو، روزانه هفت‌هزارو ۸۰۰ تومان و برای مشاغل سیار غیرموتوری ۱۵ هزار تومان است. او همچنین به افزایش بهای خدمات کیوسک‌های مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: کیوسک‌ها در سه درجه سطح‌بندی شده‌اند؛ قیمت درجه یک از هزار‌و ۲۰۰ به دوهزار‌و ۵۰۰، در کیوسک درجه دو از ۸۰۰ به هزار و در کیوسک درجه سه از ۴۰۰ به ۵۰۰ افزایش یافته است. نرخ بهای خدمات کیوسک‌های مطبوعاتی در مجموع ۲۵ درصد افزایش یافت. نوری درباره نرخ بهای خدمات دفع پسماندهای پزشکی، صنعتی و کشاورزی گفت: نرخ بهای دفع پسماندهای پزشکی جهت تقدیر از کادر پزشکی به دلیل شرایط کرونا بدون تغییر می‌ماند. هزینه جمع‌آوری و حمل پسماندهای بی‌خطر به هفت هزار تومان، هزینه جمع‌آوری و حمل پسماندهای صنعتی به سه‌هزارو ۶۰۰ و دفن پسماندها در حدود هزارو 40 تومان در هر کیلوگرم خواهد بود. در مجموع هزینه جمع‌آوری و حمل پسماند به روش مخزن متحرک سه‌هزار‌و ۲۰۰ تومان شد. نظر کمیسیون سلامت و محیط زیست درباره افزایش بهای خدمات حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها