|

فوتبال

اولین برد خانگی پرسپولیس با اختلاف بیش از یک گل در اولین بازی هفته بیستم، دو تیم پرسپولیس و نساجی روز پنجشنبه به دیدار هم رفتند. پرسپولیس که در شش دیدار قبلی خانگی به پیروزی رسیده بود، در همان دقایق ابتدایی بازی روی ضربه ایستگاهی مهدی ترابی به گل رسید، ولی در ادامه مسابقه همان اتفاقاتی که در دیدارهای اخیر پرسپولیس افتاد، تکرار شد و این تیم چندین موقعیت طلایی را هدر داد و در شرایطی که به نظر می‌رسید پرسپولیس با همین یک گل پیروز میدان شود، در دقایق پایانی توسط عیسی آل‌کثیر، مهاجم تعویضی خود که به‌تازگی محرومیتش به پایان رسیده، گل دوم را به ثمر رساند تا برای اولین‌بار پس از پنج ماه، در یک بازی خانگی با اختلاف بیش از یک گل پیروز شود. آخرین باری که پرسپولیس تیمی را در آزادی با تفاضل بیش از یک گل مغلوب کرد، به دیدار پدیده در هفته چهارم رقابت‌ها باز‌می‌گردد. آن دیدار آخرین بازی پرسپولیس قبل از فینال آسیا بود و این بازی آخرین دیدار پرسپولیس قبل از مسابقات مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا. پرسپولیس با این برد ۴۱‌ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر در صدر جدول قرار گرفت. نساجی هم ۱۶‌امتیازی باقی ماند و در رده پانزدهم در منطقه سقوط جای دارد.

یحیی گل‌محمدی ۱۰۰‌تایی شد به گزارش فوتبال ۳۶۰، پرسپولیس در دیدار با نساجی به پیروزی ارزشمند ۲ بر صفر دست یافت. گل‌محمدی که در دو مقطع سکان‌دار هدایت پرسپولیس بوده، در این مسابقه برای پنجاهمین بار حضور روی نیمکت پرسپولیس در لیگ برتر را تجربه کرد و با این سه امتیاز، مجموع امتیازات خود را به عدد صد رساند. از ۱۶ سرمربی که پرسپولیس در لیگ برتر داشته، فقط چهار سرمربی مجموع امتیازاتشان از عدد صد عبور کرده است و قبل از گل‌محمدی، تنها علی پروین، علی دایی و برانکو ایوانکوویچ برای پرسپولیس چنین حدنصابی را ثبت کرده بودند. ارزش کار گل‌محمدی زمانی بیشتر می‌شود که این مربی با تعداد بازی کمتر به این رکورد دست یافته است. علی دایی که مانند یحیی در دو مقطع سرمربی پرسپولیس شد، پس از 60 بازی امتیاز صدم را به دست آورد. علی پروین که از آغاز لیگ برتر سرمربی این تیم بود و اولین قهرمانی این تیم در این مسابقات تحت هدایت این مربی رقم خورد، در پنجاه‌و‌هفتمین بازی صد امتیازی شد. برانکو ایوانکوویچ که پرافتخارترین و پرامتیازترین مربی پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است و این تیم را به روزهای پرشکوه گذشته بازگرداند، آغاز چندان خوبی در این تیم نداشت و حتی در مقطعی تا رده آخر جدول سقوط کرد و همین باعث شد صد‌تایی‌شدن این سرمربی کمی طول بکشد و در بازی پنجاه‌و‌یکم، مجموع امتیازاتش سه‌رقمی شود. حال گل‌محمدی توانسته زودتر از تمام مربیان موفق قبلی پرسپولیس، صد امتیازی شود و در بازی پنجاهم این تجربه را کسب کند. ثبت چنین آماری برای گل‌محمدی می‌تواند نویدبخش به‌جا‌‌گذاشتن رکوردهای بیشتر در این تیم باشد.

دانشگر در فهرست آسیایی استقلال محمد دانشگر، مدافع مغضوب تیم فوتبال استقلال، در فهرست آسیایی این تیم برای شرکت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. به گزارش خبرنگار تسنیم، محمد دانشگر، مدافع تیم فوتبال استقلال که به‌دلیل درگیری و ایجاد حواشی در بازی مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی مقابل پیکان از سوی فرهاد مجیدی کنار گذاشته شد، دیگر نتوانست مجوز بازگشت به تمرینات را بگیرد. سرمربی استقلال که متوجه رفتارهای عجیب این بازیکن با بهزاد غلام‌پور، مربی دروازه‌بان‌های آبی‌پوشان، قرار گرفت، روی این بازیکن قلم قرمز کشید و خواستار جدایی این بازیکن شد. باشگاه استقلال نیز جریمه سنگینی برای این بازیکن در نظر گرفته که هنوز جزئیات آن تشریح نشده است. با توجه به در‌پیش‌بودن بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، بحث‌های زیادی درباره سفر دانشگر با استقلال به عربستان مطرح شد. از باشگاه استقلال خبر می‌رسد نام این بازیکن در فهرست آسیایی قرار گرفته است، اما بخشیده‌شدن او از‌سوی مجیدی طی امروز و فردا مشخص خواهد شد. این باشگاه در تلاش است دانشگر با عذرخواهی از مجیدی و اعضای تیم، همراه این تیم به عربستان سفر کند؛ موضوعی که باید تا روز یکشنبه صبر کرد و دید محقق می‌شود یا نه.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها