|

رخداد

مراقب کلیک‌تان باشید رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت ‌به سوءاستفاده یا حتی کلاهبرداری از شهروندان با استفاده از لینک‌های مخرب هشدار داد. سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: یکی از مواردی که افراد سودجو با استفاده از آن به ‌دنبال سوءاستفاده یا حتی کلاهبرداری از کاربران هستند، نرم‌افزار و لینک‌های مخرب است. افراد سودجو در مناسبت‌ها و به بهانه‌های مختلف اقدام به ارسال انبوه یا اشتراک‌گذاری لینک‌های مخرب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کرده و هر بار تحت عناوینی نظیر عیدی، پرداخت یارانه، ثبت‌نام خودرو و دیگر موضوعات روز جذاب، سعی در تشویق کاربران برای کلیک به روی لینک دارند. او با بیان اینکه این لینک‌ها گاهی به شکل مستقیم و گاهی در پوشش عکس و... مخاطب را به صفحات جعلی یا کدهای دستوری مخرب هدایت می‌کند، گفت: با کلیک روی این لینک‌ها کلاهبرداران سایبری به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کرده یا آنان را وارد صفحات مختلف کرده و در نهایت اقدام به سوءاستفاده از اطلاعات، اخاذی و حتی کلاهبرداری از آنان می‌کنند. به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا، مجرمان سودجو گاهی با ارسال نرم‌افزارها نیز دست به اقدامی مشابه می‌زنند ازاین‌رو لازم است که کاربران فضای مجازی و اینترنت از بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم‌افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند تا در دام چنین سودجویانی نیفتند.

دزدی با همدستی میمون‌ها پلیس هند دو نفر را به اتهام دزدی با همدستی میمون‌ها بازداشت کرد. یک مقام پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت یک شهروند که وکیل است به مأموران گفته بود سه مرد به همراه چند میمون او را محاصره کرده و شش هزار روپیه (حدود ۷۰ یورو) پول او را دزدیده‌اند. مسئول پلیس دهلی نو در شرح ماجرای دزدی از این وکیل گفت: شاکی سوار یک ریکشا (سه‌چرخه) بود که دزدان سوار شدند. آنها میمونی را روی صندلی جلو و میمون دیگری را روی صندلی عقب نشاندند. میمون‌ها پول وکیل را از درون کیفش دزدیده و سپس آنها با هم فرار کردند. پلیس که از پیش، گزارش مشابهی را دریافت کرده بود، به وجود یک باند سرقت در پشت این سرقت‌ها پی برد. تیم ویژه‌ای برای جست‌وجوی اعضای این باند تشکیل شد و سرانجام دو سارق را به همراه همدستان پشمالوی‌شان در یک ایستگاه اتوبوس به دام انداختند. مظنون سوم توانست بگریزد و میمون‌ها به مرکز نجات حیوانات تحویل داده شدند.

حبس‌شدن ۲۱ کارگر در یک معدن زغال سنگ چین در پی جاری‌شدن سیلاب در یکی از معادن زغال سنگ منطقه «سین کیانگ»، هشت کارگر معدن نجات پیدا کردند و ۲۱ نفر دیگر داخل معدن گرفتار شدند. بنابر اعلام رسانه‌های محلی، عصر روز شنبه زمانی‌که ۲۹ کارگر مشغول به کار بودند بخشی از این معدن را آب فراگرفت و موجب قطعی برق شد. وقوع حوادث مرگ‌بار در معادن چین متداول است. به گزارش خبرگزاری رویترز، در ماه ژانویه نیز و به دنبال وقوع انفجار در یک معدن طلا در استان شاندونگ، ۱۰ کارگر کشته شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها