|

رویداد

نگرانی از گزینه بایدن برای مشاور امور روسیه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، متیو روجانسکی، رئیس انستیتوی «کنان» وابسته به مرکز ویلسون را برای پست مدیر ارشد سیاست‌گذاری مربوط به روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا در نظر دارد. با‌این‌حال دورنمای انتصاب روجانسکی در این سمت باعث وحشت جنگ‌طلبان واشنگتن به سبب نظرات این فرد درباره روسیه شده است.

انتقاد تند بلینکن از چین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا یکشنبه با بیان اینکه «کارشکنی» چین برای ارائه دسترسی به کارشناسان بهداشت جهانی موجب شد تا پاندمی کرونا وخیم‌تر از چیزی شود که باید می‌شد، تأکید کرد که کشف منبع اصلی کرونا ویروس اهمیت دارد.

حملات سایبری، تهدید اصلی برای اقتصاد آمریکا بلومبرگ نوشت: بزرگ‌ترین نگرانی رئیس بانک‌ مرکزی ایالات‌ متحده نه در خصوص بحران مالی برای این کشور، بلکه حملات سایبری است که آن را بزرگ‌ترین خطر برای اقتصاد آمریکا می‌داند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که بیش از بحران مالی دیگر مانند آنچه در سال ۲۰۰۸ رخ داد، نگران خطر حمله سایبری گسترده است.

بازگشت اعتراضات به مینیاپولیس پلیس آمریکا عصر یکشنبه در شهر بروکلین سنتر مینیاپولیس، واقع در ایالت مینه‌سوتا مردی را به ضرب گلوله کشت. پس از آن صدها معترض آمریکایی و افسر پلیس در این منطقه که هنوز بابت محاکمه قاتل جورج فلوید ملتهب است، درگیر شدند.

گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و فیلیپین وزیران دفاع آمریکا و فیلیپین در مورد نگرانی خود نسبت به حضور قایق‌های ماهیگیری چینی در دریای چین جنوبی گفت‌وگو کردند. تلویزیون ژاپن روز دوشنبه گزارش کرد: در اوایل مارس حدود ۲۲۰ شناور چینی در ۳۰۰‌کیلومتری غرب جزیره پالاوان لنگر انداختند. این جزیره در غربی‌ترین بخش فیلیپین قرار دارد و برخی از این قایق‌ها هنوز آنجا مستقر هستند.

چرخش اکوادر به راست سرانجام پس از کارزاری سخت و تعیین‌کننده، باوجود انتظارات برآمده از نظرسنجی‌های پیشین، آندرس آرائوز، نامزد چپ‌گرای تحت حمایت رافائل کورّه‌آ رئیس‌جمهوری پیشین اکوادور از راهیابی به مسند قدرت بازماند و در مقابل، «گیرمو لاسو» نامزد راست‌گرا، پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اکوادور شد.

چک سفید‌امضای پوتین برای پاکستان هم‌زمان با واکنش سرد دولت آمریکا به تلاش‌های اسلام‌آباد برای ترمیم روابط دوجانبه، وزیر خارجه روسیه اخیرا به پاکستان رفت تا فصل دیگری در توسعه مناسبات میان دو کشور رقم بزند، سفری که پیشنهاد بی‌سابقه ولادیمیر پوتین با عنوان چک سفید‌امضا به دولتمردان پاکستانی ابلاغ شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها