|

رویداد

لبنان در آستانه فروپاشی حسان دیاب، نخست‌وزیر مستعفی لبنان، در پایان سفرش به قطر گفت لبنان به مرحله فروپاشی رسیده و ممکن است وارد آشوب اجتماعی شود. فساد در لبنان گسترش یافته و ابعاد زیادی دارد و تنها فساد مالی و اداری نیست و واضح گفتم که آنها قوی‌تر از دولت هستند. بخشی از طبقه سیاسی در این فساد دست دارند.

بازگشت سفیر آمریکا به روسیه سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه خود اعلام کرد جان جوزف سالیوان، سفیر آمریکا در مسکو که پس از وقوع تنش میان روسیه و آمریکا به واشنگتن آمده بود، به‌زودی به روسیه باز‌می‌گردد.

کاندیداتوری اسد در انتخابات به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد بشار اسد، رئیس‌جمهوری فعلی این کشور، به‌صورت رسمی متقاضی نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی شد.

پسر رئیس‌جمهوری چاد رئیس دولت انتقالی بر اساس منشور دوران انتقالی در کشور چاد، محمد ادریس دبی، پسر ادریس دبی، رئیس‌جمهور درگذشته این کشور که ریاست شورای نظامی انتقالی را در دست دارد، به‌عنوان رئیس دولت و فرمانده کل قوای این کشور منصوب شده و عهده‌دار وظایف آنها می‌شود.

تردید فرمانده سنتکام نسبت به طالبان یکی از ژنرال‌های سرشناس آمریکایی درباره قابلیت اطمینان به طالبان به‌عنوان یک شریک مذاکره برای واشنگتن و دیپلمات‌های افغان به دنبال طرح خروج نظامیان آمریکایی از طولانی‌ترین جنگ ایالات متحده، به‌شدت ابراز تردید کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها