|

رخداد

میلیونر اجاره‌ای دستگیر شد شرق: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی کلاهبرداری که با وعده میلیونر‌شدن، صد کارت بانکی شهروندان را اجاره کرده بود، خبر داد. سرهنگ داود معظمی‌گودرزی اظهار کرد: در‌پی رصد و پایش روزانه فضای مجازی، كارشناسان پلیس فتا تعدادی کانال را در شبکه‌های اجتمای شناسایی کردند که با تبلیغات دروغین و وعده میلیونر‌شدن، کاربران شبکه‌های اجتماعی را به اجاره کارت‌های بانکی‌شان ترغیب می‌کردند. او عنوان کرد: بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان پلیس فتا در بررسی‌های تخصصی فهمیدند مدیر تمامی این کانال‌ها یک نفر است که با هویت غیرواقعی، با وعده میلیونر‌شدن در زمانی کوتاه، تعداد فراوانی کارت‌ بانکی از شهروندان اجاره کرده است. رئیس پلیس فتا ابراز کرد: با شناسایی هویت واقعی متهم و مخفیگاهش در شرق تهران، او با هماهنگی‌های قضائی بازداشت شد و پس از انتقال به پلیس فتا، به جرم خود اعتراف کرد و گفت با تبلیغات پر‌رنگ و وعده میلیونر‌شدن، کارت بانکی افراد را اجاره و در سایت‌های شرط‌بندی از آنها استفاده می‌کردم و حدود سه میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده‌ام. این مقام سایبری با تأکید بر اینکه مسئولیت تمامی تراکنش‌های بانکی بر عهده مالک کارت است، به شهروندان توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان کارت و شماره‌حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و فریب تبلیغات اغوا‌کنند و میلیونر‌شدن یک‌شبه از‌سوی سودجویان را نخورند.

دستگیری سارق انباری منازل شرق: فردی که به انباری 45 خانه دستبرد زده بود، به دام افتاد. سرهنگ حسین‌علی ابن‌علی، رئیس کلانتری 131 شهرری گفت‌: در‌پی وقوع چندین فقره سرقت از انباری منازل در محدوده کلانتری شهرری، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت. او افزود: مأموران با تشکیل کارگروه ویژه و اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات لازم، یک سارق را در محدوده شهر‌ری شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی ضربتی او را در منزلش دستگیر کردند. رئیس کلانتری 131 شهر‌ری اضافه کرد: با انتقال متهم به مقر پلیس، او در تحقیقات پلیسی به ارتکاب 45 فقره سرقت از انباری منازل در محدوده شهر‌ری اعتراف کرد.

زن سارق به دام افتاد شرق: فرمانده یگان امداد پلیس تهران از دستگیری زنی خبر داد که با همکاری همدستش، یک دستگاه خودروی 206 را دزدیده بود. سرهنگ سلمان آدینه‌‌وند گفت: مأموران حین مأموریت در محدوده میدان شاهد به یک دستگاه خودروی 206 که در راننده آن آسیب دیده بود، مشکوک و پس از استعلام شماره پلاک خودرو، متوجه سرقتی‌بودن آن شدند‌. او عنوان کرد: مأموران برای بررسی بیشتر خودرو را تحت نظر قرار دادند و پس از مدتی زنی را مشاهده کردند که قصد سوار‌شدن بر خودرو را داشت که در یک عملیات پلیسی او را دستگیر کردند. فرمانده یگان امداد پلیس تهران ادامه داد‌: متهم در بازجویی‌های تکمیلی به سرقت خودروی 206 با کمک همدستش اعتراف و علت آن را انجام امورات روزانه بیان کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها