|

دریچه

فیلم‌های «ترایبکا 2021» معرفی شدند مهر: «قصیده گاو سفید» از‌جمله ۶۶ فیلمی است که در جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۲۱ به نمایش درمی‌آید.جشنواره فیلم ترایبکا اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره در سه بخش رقابتی و نیز بخش‌های چشم‌اندازها، اسپاتلایت، نیمه‌شب، موویز پلاس و هفته منتقدان ترایبکا را اعلام کرد. از میان این فیلم‌ها ۵۶ فیلم بلند برای اولین بار در این جشنواره دیده می‌شوند. امسال همچنین فیلم‌هایی که برای ترایبکا ۲۰۲۰ انتخاب شده بودند؛ اما به دلیل شیوع کرونا از اکران بازماندند، در این جشنواره به صورت فیزیکی نمایش داده می‌شوند. برای حضور در این جشنواره امسال ۱۱‌هزار‌و ۲۲۲ درخواست داده‌ بودند که رکورد فیلم‌های درخواستی برای این جشنواره به‌این‌ترتیب شکسته شده است. فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم در بخش هفته منتقدان ترایبکا به نمایش درمی‌آید. «اتاق انتظار خدا» نوشته تیلر ریگس، «مارک، مری و آدم‌های دیگر» ساخته هانا مارکز، «تازه‌کار» ساخته لورن هاداوی، «ژست‌گرفتن» ساخته اوری سگف، «ملکه پیروزی» ساخته نانا منسا از‌جمله فیلم‌های بخش رقابتی هستند. در بخش مستند رقابتی نیز «همه این پسران» ساخته بینگ یو، «معراج» ساخته جسیکا کینگدان، «جاه‌طلبی کور» ساخته رابرت کو، «فاتوم» ساخته درو ژانتوپولوس، «بچه‌ها» ساخته ادی مارتین، «شبیه یک سنگ غلتان» ساخته سوزان جو کی، «درباره تقسیم» ساخته لیا گالانت و «زخم‌های علی بولالا» ساخته مکس اریکسون از‌جمله حاضران هستند. همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود، فیلم موزیکال «در ارتفاعات» به کارگردانی جان ام چو به‌عنوان فیلم افتتاحیه انتخاب شده است. این جشنواره از ۹ تا ۲۰ ژوئن به صورت فیزیکی در فضای باز شهر نیویورک برگزار می‌شود.

رونمایی از تصویر مریلا زارعی در نقش مادر ناصرالدین شاه مریلا زارعی در دومین حضور در نمایش خانگی در نقش مادر ناصرالدین شاه جلوی دوربین جدیدترین ساخته فتحی رفته‌ است. زارعی پیش‌از‌این تجربه بازی در سریال «مانکن» را در نمایش خانگی داشت. او همچنین در فیلم سینمایی «کیفر» با حسن فتحی همکاری داشته است. فیلم‌برداری جدیدترین ساخته حسن فتحی در حالی این روزها به دلیل حفظ سلامت گروه تصویربرداری موقتا تعطیل شده است که به‌زودی و پس از بهتر‌شدن شرایط کار مجدد آغاز می‌شود. «جیران» دومین تجربه سریال‌سازی فتحی در نمایش خانگی پس از ساخت سریال موفق و عاشقانه «شهرزاد» است. بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیر جعفری، رؤیا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی‌ور، کتانه افشاری‌نژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل‌کاشی، هومن برق‌نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن‌پور، فاطمه مسعودی‌فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، پاشا جمالی، حسن مؤذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، عباس توفیقی، فرشید صمدی‌پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی، رضا داودوندی و با حضور مریلا زارعی در نقش مهدعلیا بازیگران این سریال تاریخی هستند. سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و نویسندگی احسان جوانمرد و حسن فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه قرار است سال ۱۴۰۰ به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش شود. عکس از محمد اسماعیلی است.

مارتین اسکورسیزی تولید فیلم جدیدش را شروع کرد مهر: اسکورسیزی با هدف تصویر‌کردن دوره‌ای از تاریخ آمریکا که هرگز نباید فراموش شود، بار دیگر روی صندلی کارگردانی نشست. فیلم‌برداری درام وسترن «قاتلان ماه کامل» از ۱۹ آوریل در اوکلاهاما شروع شده است. اپل که از تولید‌کنندگان فیلم است، این خبر را تأیید کرد. اسکورسیزی نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت از اینکه سرانجام تولید «قاتلان ماه کامل» را در اوکلاهاما شروع کرده، بسیار هیجان‌زده است. او افزود: تصویر‌کردن این داستان در سرزمینی که وقایع در آن رخ داده، بسیار حیاتی است و به ما امکان می‌دهد تصاویری دقیق از آن زمان و مردم این سرزمین به تصویر بکشیم. او یادآوری کرد از اینکه با بازیگران بومی کار می‌کند تا این داستان را زنده کند و دوره‌ای از تاریخ آمریکا را روی پرده می‌برد که نباید هرگز آن را فراموش کرد، خوشحال است. در این فیلم لئوناردو دی کاپریو، رابرت دنیرو، جسی پلمنز، لیلی گلادستون، تانتو کاردینال، کارا جید مایرز و جیلیان دیون جلوی دوربین می‌روند تا قتل عام سرخ‌پوستان این سرزمین را که برای پیدا‌شدن نفت در منطقه زندگی‌شان نابود شدند، به تصویر بکشند. جفری خرس نشسته رئیس سرخ‌‌پوستان اوسیج نیز از این فیلم به‌عنوان یک فیلم بزرگ یاد کرد و گفت میزبانی بزرگ‌ترین فیلم سینمایی که تاکنون در اوکلاهاما ساخته می‌شود، برای این ایالت تاریخ‌ساز است. او همچنین یادآوری کرد که تولید این فیلم برای جامعه روستایی و مشاغل کوچک این ایالت بسیار مؤثر بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها