|

اتفاق

ایسنا: رئیس سازمان اطلاعاتی و امنیتی انگلیس می‌گوید چین می‌تواند کنترل سیستم عامل جهان را به دست آورد. جرمی فلمینگ، از رؤسای سازمانی که مسئول جاسوسی سایبری است، در امپریال کالج همچنین گفت تهدید روسیه مانند پیداکردن باگ روی برنامه خاص روی گوشی است که هرچند جدی است اما می‌توان از گزینه‌های دیگر استفاده کرد.

دیلی‌میل: برنی سندرز طرح مجانی‌شدن دانشگاه برای آمریکایی‌ها را رونمایی کرد. بر اساس این طرح، خانواده‌هایی با درآمد کمتر از 125 هزار دلار در سال می‌توانند رایگان به تحصیل ادامه بدهند. او اعتقاد دارد تا زمانی که اقلیتی در ثروت بی‌حد‌و‌حصر غوطه می‌خورند و تعداد زیادی در فقر به سر می‌برند، آمریکا نمی‌تواند موفق شود و یک دموکراسی نیرومند باقی بماند.

هالیوود ریپورتر: به پرونده‌های قضائی کوین اسپیسی اشاره کرده است. علاوه‌ بر پرونده‌های قدیمی آزار چندین بازیگر زیر 18 سال در سر صحنه فیلم‌برداری و اجراهای تئاتر، پرونده‌هایی از آزار عوامل سر صحنه سریال «خانه پوشالی» هم آمده است. تنها در یک فقره یکی از دستیاران تولید این سریال گفته حین انتقال اسپیسی به بیمارستان، این بازیگر او را به شیوه نامناسبی لمس کرده است.

دویچه‌وله: از نگاه هنرمند بلژیکی آلن ورشورن نصب یک گلخانه بهترین محافظ در برابر کووید‌19 است، هرچند دکتر مارتین بازانت و جان بوش، برای محاسبه احتمال گرفتن کووید در محیط داخلی بر اساس عواملی چون زمان گذراندن وقت در اتاق، فیلتراسیون و گردش هوا، ایمن‌سازی، فعالیت تنفسی و استفاده از ماسک تعریف کردند كه در آن فاکتور زمان مهم‌تر از فاصله‌گذاری است.

یورونیوز: حدود ۵۰ هنرپیشه مشهور آلمانی و آلمانی‌زبان ازجمله ویکی‌کریبس، اولریش توکور، ولکر بروخ، هایکه ماکاتش و ستاره‌های تلویزیونی مانند «جان جوزف»، «مرت بکر» و «اولریک فولکرتس» همه ویدئوهای کوتاهی را منتشر کردند که در آن با حالتی تمسخرگونه از محدودیت‌های کرونایی حمایت می‌کنند. بسیاری از رسانه‌های آلمان در اینجا فیلم‌ها را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند.

میزان: محسن هاشمی درباره اقدام احتمالی برای راه‌اندازی سردخانه‌های سیار به ‌علت پیک اخیر کرونا و مشکل دفن فوتی‌ها که با کُندی انجام می‌شود، گفت: اگر نیاز به ایجاد زیرساخت جدیدی باشد، سازمان بهشت زهرا و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، اقدامات لازم را انجام می‌دهند و در این مقطع گزارشی در‌این‌باره به شورا ارسال نشده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها