|

خبر

‌سود ۲۰ هزار میلیاردی بانک‌ها با رانت اطلاعاتی در بورس ایلنا: عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌های دولتی که در بازار بورس سود بسیاری کسب کرده‌اند، باید مکلف به خرید سهام در بازار بورس شوند. احسان ارکانی درباره راهکار خروج بازار سرمایه از شرایط حال حاضر اظهار کرد: بازار بورس روال عادی خود را طی می‌کرد، اما سرابی که مسئولان از آن برای مردم ترسیم کردند، باعث هجوم یکباره مردم به این بازار شد. او ادامه داد: حرکت یکباره مردم به بازار بورس، یکی از دلایل وضعیت کنونی این بازار است که امروز مردم را با ضرر و زیان‌های زیادی مواجه کرده است. عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه و محاسبات مجلس افزود: یکی‌دیگر از علل وضعیت کنونی بازار بورس، بانک‌ها هستند که با رانت اطلاعاتی در زمانی که هنوز بورس به اوج نرسیده بود، اقدام به خرید سهام با قیمت کف کردند و زمانی که قیمت سهام به اوج خود رسیده بود، سهام را به مردم می‌فروختند. ارکانی گفت: بانک‌ها از محل خرید سهام با قیمت کف و فروش آن به مردم در زمان اوج قیمت سهام، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سود کسب کردند و پس از فروش سهام به مردم، دارایی‌های خود را از بازار بورس بیرون کشیدند. او افزود: بر همین اساس باید بانک‌های دولتی مکلف شوند نیمی از سودی را که از محل فروش سهام به مردم به دست آورده‌اند، برای خرید سهام در بازار بورس هزینه کنند. این نماینده مجلس افزود: با تزریق این پول از سوی بانک‌های دولتی به بازار بورس، این بازار جان دوباره خواهد گرفت و می‌تواند از وضعیت کنونی خارج شود.

درخواست توانیر درباره استخراج غیرقانونی رمزارزها ایرنا: شرکت توانیر اعلام کرد: مردم گزارش استخراج غیرقانونی رمزارزها را به سامانه سمات اعلام کنند. شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام کرد: سامانه سمات برای دریافت گزارش‌های مردمی در‌باره استفاده غیرقانونی استخراج‌کنندگان رمز‌ارز طراحی شده است. مردم می‌توانند آگاهی خود در‌باره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز را در این سامانه در بخش گزارش تخلف رمز‌ارز ثبت کنند تا رسیدگی شود. سامانه مدیریت و ارزیابی خدمات برق توانیر (سمات) برای اجرای ماده (۲۵) قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، افزایش رضایت ذی‌نفعان و رعایت حقوق شهروندان در نظام اداری راه‌اندازی شده است و مطابق قوانین، مقررات و ضوابط به شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه‌ خدمات برق رسیدگی می‌کند. شکایات و درخواست‌های ثبت‌شده جهت رسیدگی به شرکت‌های مرتبط ارسال و پاسخ لازم پس از بررسی از‌طریق همین سامانه اعلام خواهد شد. پیش از این مدیرعامل شرکت توانیر گفته بود: وزارت نیرو از استخراج‌کنندگان قانونی رمز‌ارز حمایت می‌کند، اما به‌شدت با کسانی که استفاده غیرمجاز از برق داشته باشند، برخورد می‌شود.

آمار تردد خودرو در جاده‌ها کماکان افزایشی فارس:‌ مدیر مرکز مدیریت راه‌ها گفت: کل تردد ثبت‌شده در شبانه‌روز گذشته در جاده‌ها‌ بر‌اساس آخرین اطلاعات حاصل از رصد دوهزارو ۳۰۸ دستگاه ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت‌به روز قبل ۲.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. علی‌اکبر آشوری عصر روز گذشته در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور‌ تصریح کرد: بر‌اساس اطلاعات بیش از 800 دستگاه دوربین نظارت تصویری و دوهزارو 300 دستگاه سامانه ترددشمار برخط، در‌حال‌حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آنها به روال عادی جریان دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها