|

روزنه

ابراز تشکر رهبر انقلاب از پیام‌های تسلیت آقایان نصرالله و هنیه درپی درگذشت سردار حجازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام‌های جداگانه‌ای به آقایان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از پیام‌های تسلیت آنان به‌مناسبت درگذشت سردار مجاهد سیدمحمد حجازی تشکر و برای مجاهدان حزب‌الله و حماس، و ملت فلسطین آرزوی توفیق و سلامتی کردند. متن پیام‌های رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم جناب مستطاب حجةالاسلام والمسلمین آقای سیدحسن نصرالله برادر عزیز دامت‌برکاته سلام علیکم. پیام تسلیت مهربانانه و برادرانه جناب‌عالی را به‌مناسبت درگذشت تأسف‌بار سردار مجاهد سیدمحمد حجازی رضوان‌الله‌علیه دریافت کردم و از ابراز محبت شما متشکرم. آن مرحوم عمری در حال جهاد فی سبیل‌الله گذرانید و در حال جهاد فی سبیل‌الله به لقاءالله پیوست، و این سرگذشت مبارک و غبطه‌انگیزی است. رحمت خدا بر او باد. خداوند جناب‌عالی را در کنف حمایت خود حفظ کند و برکات وجود شما را برای اسلام و مسلمین مستدام بدارد. حقیر همیشه دعاگوی شمایم و به همه برادران حزب‌الله سلام میرسانم. والسلام علیکم و رحمةالله سیدعلی خامنه‌ای ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ برابر با ۱۴ رمضان‌المبارک ۱۴۴۲»

تشکیل پرونده قضائی درپی انتشار فایل صوتی وزیر ایسنا: پیرو انتشار فایل صوتی طبقه‌بندی‌شده وزیر خارجه در شبکه‌های رسانه‌ای معاند خارج از کشور، دادسرای عمومی و انقلاب تهران از تشکیل پرونده قضائی در این زمینه خبر داد. بنابر اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در پی انتشار فایل صوتی طبقه‌بندی‌شده از وزیر امور خارجه از حیث جنبه عمومی جرم با دستور دادستان تهران، پرونده قضائی در دادسرای امنیت تهران تشکیل شده است. این اطلاعیه می‌افزاید اتهام اصلی مطرح در این پرونده انتشار و قراردادن اطلاعات طبقه‌بندی‌شده کشور در اختیار افراد فاقد صلاحیت می‌باشد که حسب مورد طبق ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی و قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری، مباشران و معاونان این اعمال تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند و برخورد قاطع صورت خواهد گرفت. بنابر اطلاعیه فوق، جهت شناسایی عوامل ارتکاب جرم و نحوه وقوع آن و نیز تعیین سطح طبقه‌بندی اطلاعات افشاشده، ضمن استعلام از دستگاه‌های مسئول، دستورات لازم به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه: سرنگونی هواپیمای اوکراینی عمدی نبوده است شرق: سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که آیا نظر آقای رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری تغییر نکرده و ایشان قصد شرکت در انتخابات را ندارند؟ گفت: قبلا اعلام شده و همان پاسخ قبلی است و فعلا اتفاق جدیدی رخ نداده است. غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری دیروز خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسشی درباره ادعای تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در زمینه خروج بابک زنجانی از کشور گفت: ادعای مطرح‌شده صحت ندارد. تعجب می‌کنیم از کسانی که خود آگاه و سیاست‌مدار و مدعی رسیدن به مقامات عالی هستند، اما بر‌اساس شنیده غیرواقعی اخبار کذب را مطرح می‌کنند. خروج از کشور نام‌برده صحت ندارد. او درباره آخرین وضعیت بازگشت اموال بابک زنجانی به کشور گفت: بخشی از اموال و دارایی او به وزارت نفت ارسال شده و تیم قوی تلاش می‌کند تا تعیین تکلیف اموال او را در خارج از کشور انجام دهند و شرایط عمومی حاکم بر کشورها در حوزه کرونا و برخی محدودیت‌های دیگر باعث طولانی‌شدن این فرایند شده است‌ و انتخاب تیم منتخب برای شناسایی اموال نام‌برده همچنان ادامه دارد. سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: با صدور کیفرخواست این پرونده به دادگاه ارسال شده است و در مسیر انجام تحقیقات دادسرای نظامی با به‌کارگیری تیم‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف و با بهره‌گیری از کارشناسان ذی‌ربط و با استفاده از جعبه سیاه هواپیما که خوانش آن انجام شد، دقیق‌ترین و فنی‌ترین بررسی‌ها انجام شده است و در قالب قرار نهایی و صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است. بخش درخور‌توجهی از این ادله و مستندات در اختیار کشورهای ذی‌نفع و اوکراین قرار گرفته است. نحوه بررسی‌های دقیق قضائی مورد تأیید کشورهای دیگر که در جریان این پرونده بودند، قرار گرفته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها