|

حادثه ها

سارقان فرش‌های ابریشمی دستگیر شدند
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سه سارق حرفه‌ای مغازه و کشف هفت تخته فرش ابریشمی به ارزش 15 میلیارد ریال در ناصرخسرو خبر داد.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت از مغازه فرش‌فروشی در محله یوسف‌آباد مأموران انتظامی کلانتری 125 یوسف‌آباد با اِشراف اطلاعاتی و تحقیقات فنی پلیسی سه سارق سابقه‌دار را در ناصرخسرو شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی هر سه سارق را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه در بازدید از مخفیگاه متهمان هفت تخته فرش شش‌متری ابریشمی مال‌باخته کشف شد، افزود: بنا بر اعلام نظر کارشناسان ارزش فرش‌های کشف‌شده 15 میلیارد ریال برآورد شده است.
رئیس پلیس پیشگیری تهران ابراز کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
مراقب سایت‌های جعلی کاریابی باشید
رئیس پلیس فتای استان گلستان از شهروندان خواست به لینک‌های ناشناسی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ کاریابی می‌کنند، اعتنا نکنند.
سرهنگ ابراهیم پرسا گفت: سودجویان سایبری از مشكلات موجود در جامعه سوءاستفاده كرده و با استفاده از كلمات و جملات فریبنده با عنوان استخدام فوری، آنها را به سمت نیات شوم خود هدایت می‌کنند. وی گفت: البته در كنار شگردهای خاص و فریبنده مجرمان، غفلت و بی‌احتیاطی برخی از شهروندان در وقوع این جرائم نقش بسزایی دارد. این مقام انتظامی افزود: یكی از مواردی كه در حال حاضر به‌راحتی می‌تواند بر رفتار كاربران تأثیر بگذارد، موضوع اشتغال است كه بسیار مورد توجه خانواده‌هاست.
سرهنگ پرسا گفت: در نوعی از کلاهبرداری، سودجویان سایبری با ارسال مطالب جذاب و اغواكننده از مخاطبان خود درخواست می‌کنند ابتدا رزومه‌ای از فعالیت‌های خود را برای آن شركت یا مؤسسه ارسال كنند كه پس از چند روز با برقراری تماس از طرف شركت مبنی بر اینكه رزومه شما مورد قبول واقع‌ شده خواستار واریز مبلغی پول به‌ حساب شركت در قالب انجام امور اداری یا برگزاری كلاس‌های آموزشی می‌شوند.
وی تصریح کرد: هم‌وطنان دقت کنند که همه سایت‌هایی كه در حوزه کاریابی فعالیت می‌کنند باید از وزارت كار مجوز داشته باشند و در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی به ثبت رسیده باشند؛ همچنین ضمن دارابودن نماد اعتماد الکترونیک، همه مجوزهای مورد نیاز را اخذ کرده باشند.
رئیس پلیس فتای استان گلستان از کاربران خواست: پیش از اطمینان كامل از قانونی‌بودن فعالیت هر سایتی، هیچ‌گونه مبلغی را به‌ حساب‌های درخواست‌شده واریز نكنند و به لینک‌های ناشناسی که در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به تبلیغ کاریابی می‌کنند، اعتنا نکنند.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها