|

اتفاق

گاردین: انتظار می‌رود «لورل هوبارد» به‌عنوان اولین ورزشکار تراجنسیتی در رقابت‌های المپیک توکیو حضور یابد. این وزنه‌بردار ۴۳‌ساله هنوز از طرف نیوزیلند به‌عنوان یکی از اعضای کاروان این تیم معرفی نشده است. اگرچه به‌دلیل قوانین اصلاح‌شده المپیک، این ورزشکار به‌طور خودکار سهمیه خود را برای حضور در المپیک کسب می‌کند.

شرق: غلامحسین محمدی، مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تهران، در حساب توییترش از اعلام رضایت شهرداری درباره تأمین خسارت‌های آبان ۹۸ خبر داد. محمدی نوشت: شهردار تهران با توجه به درخواست شهروندان به مدیرکل حقوقی دستور دادند درباره شکایت تأمین خسارت از معترضان ۹۸، رضایت شهرداری تهران اعلام شود.

یورونیوز: دولت صربستان اعلام کرد به تمام افراد بالای ۱۶ سال که تا پیش از این دست‌کم یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند یا کسانی که تا پیش از پایان ماه جاری میلادی یک دوز واکسن بزنند، معادل ۲۵ یورو پرداخت می‌کند. این مبلغ معادل پنج درصد میانگین حقوق ماهانه در این کشور است.

بی‌بی‌سی: نعمت روان، مسئول رسانه‌ای وزارت مالیه/ دارایی افغانستان و مجری سابق تلویزیونی، در قندهار ترور شد. محمد اشرف‌غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان، ترور آقای روان را «حمله تروریستی» خوانده و آن را محکوم کرده است. بنا بر گزارش‌ها مهاجمان دو نفر بوده‌اند که از محل فرار کردند.

دویچه‌وله: ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان می‌گوید این کشور تزریق واکسن آسترازنکا علیه ویروس کرونا را به شرط موافقت پزشک برای همه بزرگسالان آزاد کرده است. پیش از این استفاده از واکسن آسترازنکا در چند کشور اروپایی، از جمله آلمان بعد از بروز موارد خون‌لختگی تنها برای افراد بالاتر از ۶۰ سال مجاز بود.

ورزش سه: دنیس آئوگو، مدافع چپ سابق تیم ملی آلمان که در شبکه اسکای این کشور کار تفسیر بازی سیتی-پی‌اس‌جی را بر عهده داشت، پیامی عجیب از ینس له‌مان روی واتس‌اپش دریافت کرد؛ پیامی حاوی شوخی نژادپرستانه با رنگ پوستش. چیزی که منجر به اخراج ینس له‌مان از هرتابرلین شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها