|

فوتبال

سد بزرگ پیش‌روی قلعه‌نویی پنالتی‌های حقیقی و اشتباهات او صدمات زیادی به تیم امیر قلعه‌نویی در مسیر موفقیت وارد کرده است. به گزارش فوتبال 360، در میان تیم‌های بالای جدول یک نقطه قوت مشترک وجود دارد؛ دروازه‌بان‌هایی که به همراه تیم‌هایشان برای رکوردها و بهبود عملکرد و آمار شخصی تلاش می‌کنند. این دروازه‌بان‌ها در آسیا هم یکی از برگ‌های برنده مربیانشان بودند. شاید به همین دلیل است که در میان مدعیان قهرمانی جای گل‌گهر سیرجان خالی است. علیرضا حقیقی در این فصل نتوانسته دروازه‌بان مطمئنی برای تیمش باشد؛ علاوه بر اشتباهاتی که هر دروازه‌بانی در طول بازی دارد، شماره یک سیرجانی‌ها یک رکورد عجیب را به نام خودش ثبت کرده است. تقدیم سه پنالتی به حریفان رکوردی است که بیشترین ضربه را به امیر قلعه‌نویی و تیمش وارد کرده. گل‌گهر در ابتدای فصل شروعی مقتدرانه در لیگ داشت و خودش را به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی مطرح کرد. ترمز این تیم بعد از چهار هفته مقابل پیکان کشیده شد؛ دیداری که حقیقی با یک گل‌به‌خودی عجیب سریال اشتباهاتش را آغاز کرد و سه امتیاز حساس را از تیمش گرفت. بعد از این باخت، دومین باخت مقابل صنعت نفت آبادان هم رقم خورد تا شکست‌ناپذیری گل‌گهر کاملا به دست فراموشی سپرده شود. آنها بعد از این دو باخت مجددا روحیه خود را به دست آوردند و با یک برد و یک مساوی به لیگ بازگشتند؛ اما بازی با استقلال و دو پنالتی‌ای که حقیقی به این تیم تقدیم کرد، تیم قلعه‌نویی را از هم پاشید. باخت دو هفته بعد به تراکتور صبر قلعه‌نویی را لبریز کرد و بشاگردی را درون دروازه قرار داد. بعد از سه هفته نباختن به نظر می‌رسید که این تغییر تأثیرگذار بوده اما باخت پرگل به پرسپولیس و بعد از آن هم شکست مقابل سپاهان همه تصورات سرمربی گل‌گهر را به هم ریخت. قلعه‌نویی که مربی سرد و گرم چشیده‌ای بود، باز هم توانست تیمش را سرپا کند و در روزهایی که حریفان در فکر و تدارک آسیا بودند، چهار هفته را بدون باخت پشت سر بگذارد. بازی با فولاد خسته و پر از غایب کرونایی و مصدوم به نظر می‌رسید مسیری راحت برای پنجمین هفته نباختن باشد؛ اما باز هم حقیقی و یک پنالتی به کمک حریف آمدند. قلعه‌نویی باز هم بازی شش‌امتیازی دیگر را باخت تا نه‌تنها شانس قهرمانی کاملا از دست برود بلکه شانس گرفتن سهمیه را هم کمتر از قبل ببیند. احتمالا تجربه این فصل باعث خواهد شد تا او برای بستن تیمش اول از همه سراغ یک دروازه‌بان مطمئن برود.

آغاز واکسیناسیون تیم ملی فوتبال از امروز با موافقت وزارت بهداشت، مرحله نخست واکسیناسیون تیم ملی فوتبال ایران با حضور برخی از بازیکنان داخلی از امروز در کمپ تیم‌های ملی انجام می‌شود. به گزارش ایسنا، با موافقت وزارت بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونا، واکسن لازم برای تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در اردوی بحرین اختصاص یافت و همه کاروان تیم ملی در این اردو، در دو مرحله واکسینه خواهند شد. مرحله نخست واکسیانسیون ملی‌پوشان از امروز (20 اردیبهشت) با حضور برخی از بازیکنان داخلی آغاز می‌شود و رفته‌رفته و با ملحق‌شدن بازیکنان خارجی، مرحله نخست به پایان می‌رسد. دُز دوم این واکسن نیز برای بازیکنان و افرادی که مرحله نخست را زودتر انجام داده‌اند، قبل از اعزام به بحرین انجام خواهد شد. واکسیناسیون بر اساس فهرست ارائه‌شده به وزارت بهداشت و بر اساس کد ملی انجام می‌شود. ملی‌پوشانی که در کشورهایی مانند چین، روسیه یا قطر واکسینه شده باشند، از این موضوع معاف خواهند شد. درحال‌حاضر واکسن فقط برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان در نظر گرفته شده است و شاید در ماه‌های آینده و با طولانی‌شدن واکسیناسیون، سایر تیم‌های ملی به‌منظور حضور در مسابقاتی مانند جام جهانی فوتسال، با موافقت وزارت بهداشت در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند.

ژاوی: شایعه جدایی‌ام از السد صحت ندارد سرمربی السد قطر شایعه جدایی‌اش از این تیم را تکذیب کرد. سرمربی اسپانیایی باشگاه السد قطر با تکذیب اخباری که درباره جدایی قریب‌الوقوع او از این باشگاه مطرح شده، گفت: نمی‌دانم این اخبار از کجا آمده اما توافقات لازم صورت گرفته و تنها امضای قرارداد جدید باقی مانده است. ژاوی اضافه کرد: فکر می‌کنم این تنها شایعاتی است که مطرح شده و درباره آن نمی‌شود صحبت کرد، اما من از بودن و کار‌کردن در اینجا واقعا خوشحالم و دوست دارم به کار خودم در کنار این بازیکنان ادامه بدهم. در مسابقات آسیایی فکر می‌کنم خوش‌شانس نبودیم، در‌حالی‌که شش بازی خوب انجام دادیم و عملکرد ضعیفی نداشتیم. ما در دو بازی شکست خوردیم اما همه دیدند دلیل شکست‌ها چه بود و چه اتفاقاتی خصوصا در بازی آخر مقابل النصر روی داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها