|

اتفاق

ایرنا: براساس آخرین نتایج اعلام‌شده صادق‌خان با کسب یک میلیون و ۱۳ هزار و ۷۲۱ رأی موفق شد از شان بیلی که ۸۹۳ هزار و ۵۱ رأی کسب کرده بود، پیشی بگیرد. «صادق خان» و «شان بیلی» که ریشه خانوادگی‌شان به پاکستان و جامائیکا می‌رسد، به‌ همراه ۱۸ نامزد دیگر، خود را برای انتخابات شهرداری لندن که پنجشنبه گذشته برگزار شد، نامزد کردند.

تابناک: ایلان ماسک، کارآفرین، سرمایه‌دار و مدیرعامل چندین شرکت ازجمله تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس، در اظهاراتی جدید از مردم خواسته است در زمینه سرمایه‌گذاری در رمزارز‌ها «احتیاط» پیشه کنند. او در حساب توییتری‌اش نوشته است: «رمزارز امیدوارکننده است، اما لطفا با احتیاط سرمایه‌گذاری کنید».

بی‌بی‌سی: دیوید اتنبرو، جانورشناس بریتانیایی، نویسنده و مجری فیلم‌های مستند، امروز هشتم می ‌۹۵‌ساله شده‌ است. او بیش از ۶۵ سال پیش برای اولین‌بار در تلویزیون‌ بی‌بی‌سی ظاهر شد و تا به حال با مستندهای بسیاری درباره حیات‌ وحش به حضورش در تلویزیون ادامه داده ‌است. رشته‌فیلم‌های مستند او درباره حیات‌ وحش و محیط‌ زیست به نام سیاره زمین در کشورهای بسیاری از تلویزیون پخش شده است.

فرارو: نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، در دیدار با استیون سیگال، بازیگر آمریکایی و قهرمان مشهور ورزش‌های رزمی که به‌عنوان نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه به کاراکاس سفر کرده به او یک گیتار هدیه داد. سیگال نیز به مادورو یک شمشیر سامورایی اهدا کرد. اخباری از همکاری این دو در یک پروژه سینمایی هم منتشر شده است.

گاردین: طراحی‌ای که سر یک خرس را به تصویر می‌کشد و توسط «لئوناردو داوینچی»، نقاش نامدار ایتالیایی خلق شده است، در حراجی کریستیز واقع در لندن به مزایده گذاشته خواهد شد. این نقاشی که با نام «سر خرس» شناخته می‌شود و قیمتی برابر با هشت تا 12 میلیون پوند برایش در نظر گرفته شده، مالکش از سال ۲۰۰۸ تاکنون از آن نگهداری کرده است.

ایسنا: محمود دشت‌بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، به‌تازگی در دستوری از کارکنان مرد سازمانش خواسته تا «کت» نپوشند. او علت این تصمیم را مدیریت مصرف برق در این استان دانسته است و برای همه مدیران و کارمندان استان خوزستان از ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه پوشیدن کت را ممنوع اعلام کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها