|

اتفاق

ایسنا: تدروس آدهانوم، دبیر‌کل سازمان جهانی بهداشت، از کشورهای ثروتمند درخواست کرد تا واکسیناسیون کودکان را به تعویق بیندازند و ذخایر واکسن خود را با سازوکار جهانی کوواکس به اشتراک بگذارند. از ماه دسامبر که اولین واکسن کرونا تأیید شد، کشورهای ثروتمند برای واکسیناسیون هرچه بیشترِ جمعیت خود با یکدیگر رقابت دارند.

ایلنا: محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری، با اشاره به مرگ سه پرستار باردار به دلیل ابتلا به کرونا گفت: باید از ماه ششم بارداری هیچ بیمارستانی، پرستار خانمی را به‌ویژه در بخش سخت نگه ندارد و حتی اگر فردی خودش مرخصی نخواست، از ماه ششم به بعد مرخصی اجباری باید به او داده شود.

یورونیوز: مایک دواین، فرماندار اوهایو، از یک سیستم بخت‌آزمایی با جایزه هفتگی یک میلیون دلاری و بورسیه‌های دانشگاهی رونمایی کرد تا مردم برای تزریق واکسن کووید-۱۹ تشویق شوند. فرماندار اوهایو گفت این جوایز از طریق بودجه‌های موجود دولت فدرال در زمینه کمک به بیماری همه‌گیر کرونا تأمین می‌شود.

بی‌بی‌سی: یک دختر ۱۷‌ساله اهل ساحل عاج داستان باورنکردنی نجات خود بعد از سپری‌کردن سه هفته روی قایقی شناور در دریا را تعریف کرده است. عایشه یکی از ۵۹ سرنشین قایق مهاجرانی بود که در اطراف جزایر قناری در مدیترانه دچار سانحه شد. فقط سه نفر از سرنشینان جان سالم به در برده‌اند.

شرق: اجرای شب عید فطر برنامه «خندوانه» موجب اعتراض و واکنش‌های بسیاری شد. در بخشی از برنامه از خداداد عزیزی و فیروز کریمی سؤال می‌شود که نام سه نویسنده ایرانی را عنوان کنند و آنها نویسنده‌ها را «بی‌کار» می‌نامند. این پاسخ در کنار خنده‌های رامبد جوان موجب اعتراضات فراوان و عذرخواهی رامبد جوان شد.

الجزیره: لیونل آنگلیما، رئیس‌جمهور کشوری است که همه جمعیتش واکسن زده‌اند. جمهوری نائورو کشور جزیره‌ای و کوچک در منطقه میکرونزی قاره اقیانوسیه با جمعیتی حدود ۱۲ هزار نفر است. هم‌اکنون همه جمعیت بالغ این کشور خیلی کوچک، حداقل یک مرحله از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها