|

خبر

پرسپولیس از مجری صداوسیما شکایت کرد باشگاه پرسپولیس از یکی از مجریان صداوسیما به‌خاطر اظهاراتش شکایت کرد. به گزارش رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، معاونت حقوقی این باشگاه، شکایت رسمی بابت ادعاهای مهدی واعظی، مجری برنامه سلام تهران، از شبکه تهران را به دادسرای فرهنگ و رسانه تقدیم کرد. مجری یادشده به‌صورت واضح و شفاف به جانبداری از تیم محبوب خود پرداخته و برای رسیدن به هدف خود، باشگاه پرسپولیس را قربانی ادعاهای واهی خود کرده است. براساس ادعاهای مطروحه در برنامه مورد اشاره، مدیریت باشگاه پرسپولیس دستور داد تا از این مجری به‌خاطر نشر اکاذیب، افترا، شایعه‌پراکنی، تشویش اذهان عمومی، ادعای ارائه سند درمورد ممانعت از قهرمانی سایر تیم‌ها و همچنین نفرت‌پراکنی و تلاش برای ایجاد اختلاف بین طرفداران فوتبال، شکایتی طرح شده و به دادسرای فرهنگ و رسانه تقدیم شود. همچنین باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای مجزا به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، خواستار پیگیری ادعاهای این مجری مبنی بر وجود اسنادی برای جلوگیری و ممانعت از قهرمانی سایر تیم‌ها و زیر سؤال بردن عملکرد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در برگزاری مسابقات آن‌هم در رسانه ملی با میلیون‌ها مخاطب شد. این پرونده به خواسته هواداران در بالاترین مراجع قضائی به‌صورت جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

توضیح فیفا درباره انجام تعویض ششم پیکان حسن کامرانی‌فر در گفت‌وگو با مهر، درباره انجام شش تعویض از سوی تیم فوتبال پیکان در جریان پیروزی 2 بر یک این تیم مقابل سایپا گفت: در همین روزهای ابتدایی که به‌تازگی کارم را در فدراسیون آغاز کرده‌ام، باید بگویم همه‌چیز را به‌طور شفاف اعلام خواهیم کرد و دلیلی برای مماشات درباره تیم‌ها نیست. سرپرست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال که به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده، افزود: در بازی پیکان تهران و سایپا مواردی پیش آمده است که آن را بررسی کرده‌ایم. قوانین جاری فدراسیون فوتبال که منبع آن از فیفا است نیز در‌این‌باره صحبت کرده است. باید درباره این موضوع به‌صراحت به کلمات کلیدی در قوانین فیفا اشاره کنم. او ادامه داد: وقتی تیمی از یک بازیکن اضافه یا تعویض اضافی در ترکیب خودش بهره می‌برد، باید تأثیر آن فرد اضافی را در زمین مسابقه سنجید. اگر بازیکنی به‌عنوان تعویض ششم بازی کرده است، باید میزان تأثیرگذاری‌اش در زمین مسابقه را بررسی کرد. اگر او گل زده باشد یا مانع از گل‌خوردن تیمش شود یا اینکه چند بار لمس توپ داشته است، روی تصمیم درباره قضاوت آن تأثیرگذار خواهد بود. کامرانی‌فر تأکید کرد: ما نیز همین کار را در ارائه گزارش خود به دبیر کل فدراسیون لحاظ می‌کنیم. میزان تأثیرگذاری تعویض ششم پیکان در بازی با سایپا مورد اهمیت است که به آن اشاره خواهیم کرد.

گل‌محمدی شکست‌ناپذیرترین سرمربی سرخ تاریخ دربی یحیی‌ گل‌محمدی با پیروزی در دربی، پنحمین شهرآورد بدون باخت خود را پشت سر گذاشت. گل‌محمدی در دربی برگشت لیگ بیستم، پنجمین شهرآورد خود را تجربه کرد. این مربی بیش از این در بازی‌ برگشت لیگ‌های داوزدهم و نوزدهم، دیدار نیمه‌نهایی جام‌ حذفی و مسابقه رفت لیگ بیستم روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود که همه این بازی‌ها با نتیجه مساوی به پایان رسیده بود. گل‌محمدی بالاخره توانست پیروزی در دربی را تجربه کند تا به رکورد منحصربه‌فردی دست یابد. گل‌محمدی بین مربیان پرسپولیس که در تاریخ دربی شکستی نداشته‌اند، بیشترین تعداد بازی را داشته است. این مربی در یک قدمی رکورد تاریخ دربی است. بین مربیان بدون شکست رقابت سرخابی، علی دانایی‌فرد، سرمربی استقلال در سال‌های آغازین دربی در هر شش دربی خود بی‌شکست بوده و حالا یحیی می‌تواند به این رکورد دست یابد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها