|

فوتبال

فصل کابوس‌وار جهانبخش بازهم بدون گل در لیگ برتر علیرضا جهانبخش برای دومین فصل نتوانست برای برایتون در لیگ برتر گلزنی کند. به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر انگلستان به پایان رسید. علیرضا جهانبخش که تنها نماینده ایران در رقابت‌های این فصل لیگ برتر بود، فصل را بدون گل زده تمام کرد. جهانبخش که به‌عنوان آقای لیگ هلند به برایتون پیوسته بود، نتوانست در سومین فصل حضورش در این تیم روزهای درخشان لیگ هلند را تکرار کند. وینگر ایرانی برایتون که توسط کریس هیوتون انگلیسی به این تیم آورده شد، در فصل اول حضورش در لیگ برتر انگلستان در 19 بازی هزارو 14 دقیقه به میدان رفت اما نتوانست گلی برای تیم خود به ثمر برساند. در پایان فصل برایتون در لیگ برتر هفدهم شد و مسئولان این باشگاه برای فصل جدید گراهام پاتر را به‌عنوان سرمربی انتخاب کردند. پاتر با آمدن به برایتون، اعتقادی زیادی به جهانبخش نداشت. علیرضا برای اینکه در دومین فصل حضورش اولین بازی خود در فصل جدید لیگ برتر را انجام دهد، تا هفته شانزدهم صبر کرد. او در دومین بازی فصل که اولین حضور ثابتش در ترکیب برایتون پاتر را در لیگ برتر تجربه می‌کرد، اولین گل خود را مقابل بورنموث زد. با وجود گلزنی مقابل بورنموث، جهانبخش در بازی هفته بیست‌و‌یکم برایتون مقابل چلسی که هفته بعد از آن بازی بود، بازهم روی نیمکت نشست و در نیمه دوم به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد. وینگر ایرانی در آن بازی بهترین گل ماه و یکی از گل‌هایی که کاندیدای بهترین گل فصل لیگ برتر شد را با یک قیچی برگردان دیدنی به چلسی زد تا برایتونی‌ها مقابل این تیم یک امتیاز کسب کنند. فصل گذشته جهانبخش در 10 بازی، 305 دقیقه برای برایتون در لیگ برتر بازی کرد و دو گل هم به ثمر رساند. برای این فصل جهانبخش که با چند پیشنهاد جدید روبه‌رو شده بود، تصمیم گرفت در برایتون بماند. با وجود اینکه علیرضا بیشتر از فصل قبل در ترکیب برایتون در لیگ برتر به میدان رفت (522 دقیقه) اما برای دومین فصل بود که موفق به گلزنی در لیگ برتر نشد. علیرضا این فصل 21 بار برای برایتون در لیگ برتر بازی کرد و فقط یک پاس گل داد. جهانبخش البته فصل را بدون گل زده به پایان نرساند و در جام اتحادیه، 2دو گل زد و یک پاس گل هم به هم‌تیمی‌های خود داد. علیرضا جهانبخش در سه فصل حضور در برایتون، دو گل و یک پاس گل در لیگ برتر و دو گل و یک پاس گل در جام اتحادیه داشته و به نظر می‌رسد این فصل، آخرین فصل حضورش در این تیم است و برای فصل جدید آقای گل اسبق اردویژه هلند را در تیم دیگری خواهیم دید.

واکنش نوبخت به کمک ١٠ میلیارد تومانی دولت به فدراسیون فوتبال رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه گفت: نمی‌توانستیم زمان را برای کمک مالی به تیم ملی فوتبال از دست بدهیم. به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌‌وبودجه دیروز دوشنبه در نشست مشترک با مدیران ورزش شرکت کرد. نوبخت در پایان این نشست در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص کمک ۱۰ میلیارد تومانی دولت به فوتبال گفت: با توجه به ضرورت‌هایی که وجود داشت و تیم ملی فوتبال مسابقات را در پیش داشت، نمی‌توانستیم زمان را برای کمک مالی به این رشته تا این جلسه از دست بدهیم و کمک را انجام دادیم. او افزود: جلسه با رؤسای فدراسیون‌ها انجام شد و ان‌شاءالله بار دیگر که شما خبرنگاران را دیدم، گزارشی از پشتیبانی مالی به فدراسیون‌ها و ورزشکاران ارائه می‌کنیم.

بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها در لیگ بیست‌و‌یکم رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر ایران از احتمال حضور تماشاگران در بازی‌های فصل آینده لیگ برتر خبر داده است. بیش از یک سال است که درهای ورزشگاه‌های ایران به روی تماشاگران بسته شده است. شیوع بیماری کرونا باعث شد تا تمامی بازی‌های لیگ بیستم بدون حضور تماشاگر برگزار شود. موضوعی که در دیگر کشورها هم کم‌و‌بیش دیده شد. کشورهایی که موفق به واکسیناسیون بخش عمده‌ای از شهروندان خود شده‌اند، چند هفته‌ای است که حضور محدود تماشاگران در ورزشگاه‌های فوتبال را آغاز کرده‌اند. به نظر می‌رسد این اتفاق فصل آینده، در لیگ ایران هم رخ خواهد داد. سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در‌این‌باره گفت: «با توجه به اینکه واکسن کرونا به تعداد زیاد به ایران رسیده و فعلا سالمندان در مراحل اولیه تزریق واکسن هستند و این موضوع تا پایان تابستان به جمعیت زیادی خواهد رسید، امیدواری‌هایی وجود دارد که از فصل آینده مسابقات فوتبال با حضور تماشاگران برگزار شود». سهیل مهدی البته تأکید کرد تصمیم نهایی درباره ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها برعهده «ستاد مبارزه با کرونا» است. این صحبت این مسئول سازمان لیگ این امیدواری را ایجاد می‌کند که حداقل در اواخر لیگ بیست‌و‌یکم سکوت ورزشگاه‌ها با حضور تماشاگران شکسته خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها