|

اتفق

دویچه‌وله: در پی انتشار گزارش لرد دایسون، قاضی بازنشسته درباره فریبکاری خبرنگار و نقض مقررات حرفه‌ای، تونی هال، مدیرعامل سابق بی‌بی‌سی از مقام کنونی خود، ریاست موزه ملی لندن استعفا داد. آنها متهم شدند که ۲۶ سال پیش در مصاحبه با پرنسس دایانا، اسناد جعلی را منتشر کردند که نشان می‌داد افرادی علیه عروس ملکه خبرچینی می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه: سوشیل کومار، عضو تیم ملی کشتی آزاد هند و دارنده مدال نقره المپیک پس از چند روز فرار در شهر دهلی بازداشت شده است. او متهم به قتل ساگار دانکار، یک کشتی‌گیر دیگر هندی است. سوشیل کومار پرچمدار کاروان ورزشی هند در المپیک ۲۰۱۲ لندن بود. پلیس هند برای بازداشت آقای کومار ۱۳۵۰ دلار جایزه تعیین کرده بود.

نکسترا: کانال تلگرامی «نکسترا» متعلق به مخالفان دولت بلاروس اعلام کرد یکی از بنیان‌گذاران این مجموعه که با پرواز از آتن عازم پایتخت لیتوانی بود، در زمان فرود اضطراری هواپیمایش در فرودگان مینسک، پایتخت بلاروس بازداشت شد. وزارت کشور بلاروس نیز تأیید کرد که این فرد به نام رامان پراتاسویچ در فرودگاه مینسک بازداشت شده است.

شرق: تیم «ووبرن و ویوندان» مدتی است با مشکلات مالی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. آنها به‌تازگی مجبور شدند زمین تمرین‌شان را در اختیار گروه ساخت فیلم «مأموریت غیرممکن» قرار دهند. در این میان تام کروز چند پیراهن این تیم را امضا کرد و حالا باشگاه قرار است از محل فروش این پیراهن‌ها کسری بودجه‌اش را تأمین کند..

بی‌بی‌سی: وزارت امور خارجه آمریکا به‌تازگی اعلام کرده است که به اطلاعاتی‌ که منجر به ردیابی سیدنی میزل، یک شهروند ناپدید‌شده این کشور در افغانستان شود، پنج میلیون دلار جایزه می‌دهد. خانم میزل‌ که پیش از ربوده‌شدن برای سه سال در قندهار زندگی می‌کرد، کارمند «بنیاد توسعه زندگی روستایی آسیا» بود.

دویچه‌وله: باب دیلن، اسطوره‌ موسیقی راک و بومی آمریکا، ۲۴ می ‌۲۰۲۱ هشتادمین سالگرد تولدش را جشن می‌گیرد. او در نی‌ قرن گذشته هزاران کنسرت اجرا کرده و تا کنون بیش از صد میلیون نسخه از آلبوم‌های او به فروش رفته‌اند. دیلن چند سال پیش برنده جایزه نوبل شد و این مسئله واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها