|

خبر

سایپا برنده جدال جنجالی با پیکان سایپا با حکم کمیته انضباطی سه بر صفر برنده بازی با پیکان شد. بالاخره حکم بازی پیکان و سایپا صادر شد و نارنجی‌پوشان براساس این حکم سه بر صفر برنده دوئل خارج از میدان با شاگردان تارتار شدند. در‌حالی‌که در مقررات داخلی قانونی برای انجام شش تعویض در یک بازی وجود نداشت، کمیته انضباطی مجبور شد که براساس قوانین فیفا این رأی را صادر کند. در بخشی از این حکم این‌گونه توضیح داده شده است: «درباره شکایت باشگاه سایپا به طرفیت باشگاه پیکان با بررسی اوراق و محتویات پرونده با عنایت به اینکه حسب گزارش مقامات رسمی محرز است که در دقیقه 97 بازی مزبور باشگاه پیکان به صورت هم‌زمان دو تعویض به‌عنوان تعویض پنجم و ششم انجام داده که این امر تعویض مازاد محسوب و برخلاف ضوابط و مقررات حاکم بر موضوع تعویض بازیکن در مسابقه فوتبال می‌باشد (لیکن در مقررات انضباطی سال 1397 مسکوت و فاقد ضمانت اجرا مانده است) لذا بر‌اساس مواد 5 و 119 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال به لحاظ عدم پیش‌بینی در مقررات داخلی، رکن قضائی ملزم به رجوع به مقررات بین‌المللی فیفا به‌عنوان مقررات بالادستی حاکم بر موضوع می‌باشد. از نظر مقررات فیفا چنانچه بازیکن فاقد صلاحیت به زمین برود، تیمی که بازیکن به آن تعلق دارد، بازنده اعلام خواهد شد و عبارت مطلق فاقد صلاحیت (ineligible) شامل تمامی فقدان صلاحیت‌ها اعم از شخصی و موضوعی می‌باشد». با وجود تخلفات ناظر بازی، داور چهارم و سرپرست پیکان هیچ محرومیتی برای آنها در نظر گرفته نشده و کمیته انضباطی به سه بر صفر کردن بازی اکتفا کرده است. حکمی که تا یک هفته پیکانی‌ها می‌توانند برای رسیدگی مجدد به آن به کمیته استیناف شکایت کنند. سایپا در‌حال‌حاضر با 19 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد. با اضافه‌شدن این سه امتیاز شاگردان فراز کمالوند 22 امتیازی شده و هم‌امتیاز با نساجی مازندران و البته یک بازی کمتر نسبت به این تیم در رده سیزدهم قرار می‌گیرند؛ اتفاقی که این تیم را به‌شدت به بقا امیدوار خواهد کرد. پیکان هم با کسر این سه امتیاز از رده فعلی‌اش یعنی هفتم رتبه‌اش دورقمی خواهد شد. البته آنها خیلی خطر سقوط را احساس نمی‌کنند؛ اما در ادامه راه در صورت نگرفتن نتایج خوب می‌توانند سقوط بیشتر در جدول را تجربه کنند. ذوب‌آهن بعد از باخت به پرسپولیس با صدور این حکم دو اتفاق بد را در چند ساعت تجربه کرده که احتمال سقوط شاگردان حسینی را بیشتر خواهد کرد.

تارتار از پیکان کناره‌گیری کرد سرمربی تیم فوتبال پیکان پس از اعلام رأی کمیته انضباطی از سمت خود کناره‌گیری کرد. به گزارش ایسنا، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران عصر دوشنبه رأی دیدار پیکان و سایپا را اعلام کرد که بر‌اساس‌آن، تیم فوتبال پیکان به خاطر اشتباه در انجام شش تعویض، سه بر صفر بازنده شناخته شد. پس از این موضوع، مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال پیکان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود، از هدایت پیکان کنارگیری کرد. او در این متن آورده است: خسته‌ام از بی‌عدالتی‌ها، احساس می‌کنم دیگر توانی برای کار‌کردن و رقابت با افراد نادرست را ندارم. بهتر است مدتی استراحت کنم و در فرصت مناسب حرف‌هایم را بزنم. از تمام بازیکنان باشرافت‌مان، کادر فنی و مدیریت باشگاه تشکر می‌کنم. به امید روزی که عدالت بر فوتبال حاکم باشد.

گل‌زنی رمضانی پس از 10 ماه گل آرمان رمضانی شاید برای برگرداندن استقلال به کورس قهرمانی کافی نباشد؛ اما توانست او و مجیدی را هم‌زمان از بحران نجات دهد. استقلال در دو بازی آخر لیگ برتر، دو باخت را تجربه کرده بود و ادامه این ناکامی در آبادان، می‌توانست هزینه سنگینی برای سرمربی این تیم داشته باشد. آرمان رمضانی هم به‌عنوان خرید پرحاشیه مجیدی، نه در لیگ و نه در لیگ قهرمانان نقش مؤثری نداشت و عملکرد او بیشتر از قبل مجیدی را تحت فشار قرار می‌داد. گل دقیقه 95 او در آبادان هم خودش را از زیر تیغ انتقادات خارج کرد و هم جلوی ورود استقلال به بحران را گرفت. آخرین باری که رمضانی توانست دروازه تیمی را باز کند، 10 ماه قبل بود. اوایل مرداد سال 99، رمضانی مقابل شاهین بوشهر توانست گل بزند. البته این انتظار، برای او چیز عجیبی محسوب نمی‌شود. بین دو گل آخر رمضانی با پیراهن سایپا هم 10 ماه فاصله وجود داشت! با‌این‌حال گل‌نزدن در یک فصل کامل آن هم با پیراهن پرسپولیس و استقلال، کابوسی بود که هر لحظه برای رمضانی واقعی‌تر می‌شد. موقعیت‌شناسی او در آبادان، اجازه نداد این کابوس واقعیت پیدا کند. استقلال هنوز هشت بازی دیگر در لیگ برتر دارد و با توجه به شرایط دیاباته، رمضانی می‌تواند دقایق بیشتری به میدان برود. هشت هفته‌ای که آینده او در استقلال و دوران فوتبالش را رقم می‌زند. اگر مسیر گل‌زنی رمضانی بعد از بازی با صنعت نفت باز شود، شاید حتی استقلالی‌ها فصل آینده هم او را حفظ کنند؛ اما در صورت بازگشت به روند گل‌نزدن ممکن است باز هم بین دو گل او، فاصله‌ای چندین‌ماهه ایجاد شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها