|

اتفاق

دویچه‌وله: آنگ سان سوچی، رئیس دولت غیرنظامی میانمار که اول فوریه در‌پی کودتای نظامیان کنار گذاشته شد، برای نخستین‌بار در دادگاه حاضر شد و با وکیل خود نیز برای اولین‌بار ملاقات کرد. او اجازه یافته پیش از شروع دادگاه نیم‌ساعت در اتاقی که برای این منظور در نظر گرفته شده، با موکل خود ملاقات کند.

سی‌ان‌ان: اولین نخست‌وزیر زن در کشور کوچک ساموآ مجبور شد مراسم سوگند شروع کار خود را در یک چادر برگزار کند. سوگند خانم ماتا آفا به‌عنوان نخست‌وزیر جدید و خودداری ولیپا سیله‌له مالیلگائو، نخست‌وزیر قبلی از ترک مقام نخست‌وزیری وضعیت سیاسی نامشخصی را برای این جزیره اقیانوس آرام ایجاد می‌کند.

بی‌بی‌سی: گوردون ساندلند، سفیر پیشین ایالات متحده در اتحادیه اروپا، از وزیر خارجه پیشین آمریکا و دولت این کشور شکایت کرده که برخلاف وعده، هزینه‌های وکیل او را نمی‌پردازند. ساندلند یکی از شاهدهای اصلی در نخستین پرونده استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا بود.

ایندیپندنت: دونالد ترامپ در برنامه رادیویی جدید «دَن بونینو» به موضوع فرازمینی‌ها پرداخت و گفت: «من به آنچه به چشم قابل رؤیت است، معتقدم؛ اما بسیاری از مردم به وجود آنها (بشقاب‌پرنده) اعتقاد دارند. بسیار از من سؤال می‌شود این واقعیت دارد؟ من به آن اعتقادی ندارم، ولی بسیاری دارند».

دویچه‌وله: لرد دابس که زمان اشغال نازی‌ها از پراگ گریخته بود، زندگی خود را برای کمک به کودکان پناه‌جوی بی‌سرپرست در بریتانیا وقف کرده است. کودکان پناه‌جو او را به‌عنوان قهرمان می‌شناسند. او که خود یک پناه‌جو در بریتانیا بود، حالا با تشکیلاتی به پناه‌جویان کمک می‌کند.

رویترز: صدراعظم آلمان خواستار آزادی فوری و بی‌قید‌و‌شرط وبلاگ‌نویس منتقد رژیم بلاروس شد. روز یکشنبه یک هواپیمای مسافربری در مسیر یونان و لیتوانی به اجبار در بلاروس فرود آمد تا «رومان پروتاسویچ»، مسافر این هواپیما و از مخالفان دولت بلاروس بازداشت شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها