|

فوتبال

چالش جدید اسکوچیچ
انتخاب شماره یک در غیاب سرخابی‌ها
با توجه به حضورنداشتن دروازه‌بان‌های سرخابی در فهرست چهار‌نفره، دراگان اسکوچیچ چالشی برای انتخاب دروازه‌بان اصلی خواهد داشت. چهار دروازه‌بان هم‌اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارند. به گزارش فوتبال 360، فهرست دروازه‌بان‌های تیم ملی یک نکته جالب داشت؛ حضورنداشتن سرخابی‌ها در این فهرست چهار‌نفره یکی از نکات لیست دراگان اسکوچیچ بود. دو تیمی که در رده اول و سوم قرار دارند و انتظار می‌رفت که حداقل یکی از آنها در اردو حضور داشته باشد.
خط دفاعی علیه دروازه‌بانان سرخابی: رشید مظاهری که فصل نسبتا خوبی را در استقلال می‌گذراند، احتمالا به خاطر ضعف خط دفاعی تیمش فرصت حضور در این فهرست را از دست داد. اتفاقی که به نظر می‌رسد به دلخوری‌ها و غیبت او به نام مصدومیت در آخرین بازی تیمش و سفر به اصفهان ارتباط دارد. مظاهری که در لیگ دو باخت را تجربه کرد و در بازی حذفی هم نیمکت‌نشین بود تا با دعوت‌نشدن به تیم ملی روزهای بدش تکمیل شود. حامد لک برخلاف رشید مظاهری بخشی از آمار خوبش را مدیون خط دفاعی‌اش است؛ اما او برخلاف همتایش به‌خاطر نقش بیشتر مدافعان در آمار خوب پرسپولیس به تیم ملی دعوت نشده است! نکته مشترک این دو دروازه‌بان این است که گویا هر دو از خط دفاعی‌شان ضربه می‌خورند.
مزد آسیا: در میان دعوت‌شده‌ها به غیر از گزینه‌های همیشگی یعنی علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و پیام نیازمند، نام محمدرضا اخباری دیده می‌شود. دروازه‌بانی که البته احتمال می‌رود در‌نهایت نامش از فهرست خط بخورد اما اسکوچیچ برای درخشش او در آسیا نامش را در میان دعوت‌شده‌ها قرار داده است. آقای کلین‌شیت آسیا با حضور در این اردو مزد زحماتش را گرفت.
شماره یک تن چه کسی است: در میان گزینه‌های باقی‌مانده شاید تغییری در شماره یک ایجاد شود. علیرضا بیرانوند مدت‌هاست این پیراهن را بر تن دارد و کسی تصورش را نمی‌کرد که تا زمان حضور او، شخص دیگری جایگزینش شود. برای بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی اما بیرانوند که در آنتورپ نیمکت‌نشین است، رقیب سرسختی به نام امیرعابدزاده دارد. لژیونری که برخلاف بیرانوند هم فیکس است و هم عملکرد خوبی داشته و توانسته در تیم منتخب فصل پرتغال هم قرار بگیرد. مشخص نیست که اسکوچیچ تغییری در دروازه در این بازی‌های حساس ایجاد می‌کند یا تصمیم می‌گیرد که ریسک انجام این کار را قبول نکند. اگرچه استفاده از بیرانوند که ماه‌ها از شرایط بازی دور بوده هم ریسک‌های خاص خودش را دارد. بعد از مدت‌ها ثبات درون دروازه تیم ملی به نظر می‌رسد چالش انتخاب شماره یک به چالش‌های سرمربی تیم ملی اضافه شده است. در این میان شاید پیام نیازمند جایگاهش بیش از بقیه معلوم باشد. دروازه‌بان جوانی که احتمالا نه خط خواهد خورد و نه بازی خواهد کرد. او فعلا مشغول تجربه‌اندوزی در تیم ملی است تا در زمانی مناسب فرصتی برای نشان‌دادن توانایی‌هایش در عرصه ملی پیدا کند.
آنتورپ به‌دنبال دروازه‌بان جدید
و بیرانوند به دنبال راهکار
یک سایت بلژیکی اعلام کرد علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ایرانی تیم فوتبال آنتورپ، به ‌دنبال پیداکردن یک راهکار است. به گزارش مهر، علیرضا بیرانوند نخستین فصل از حضورش در فوتبال اروپا را با تیم آنتورپ بلژیک پشت‌سر گذاشت‌ اما تجربه چندان موفقی در این تیم نداشت و در بیشتر مسابقات نیمکت‌نشین بود. بیرانوند که همچنان با آنتورپ قرارداد دارد، چند روز پیش با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود تأکید کرد که از رفتن به فوتبال اروپا رؤیایی داشته و برای رسیدن به این رؤیا می‌جنگد. بیرانوند در‌حالی بر تلاش خود برای بازی در آنتورپ و ادامه کار در فوتبال اروپا تأکید دارد که بعضی از رسانه‌های بلژیک از احتمال خرید دروازه‌بان جدید توسط باشگاه آنتورپ خبر داده‌اند. «پاتریک گوتس»، مهاجم پیشین آنتورپ، درباره وضعیت آنتورپ برای بازار نقل‌و‌انتقالات بر ضرورت جذب بازیکن در پست‌های مختلف از جمله دروازه تأکید کرده است. گوتس به سایت «voetbalprimeur» گفت: «در بخش دفاعی نیاز به جذب یک بازیکن باکیفیت از جمله یک دروازه‌بان است. بوتز، بیرانوند و دی ولف دارای کیفیت هستند ولی هیچ‌کدام از این دروازه‌بان‌ها نتوانستند نشان بدهند که دروازه‌بان شماره یک هستند». از سوی دیگر سایت «nieuwsblad» در گزارشی به ورودی‌ها و خروجی‌های تیم‌های بلژیکی در نقل‌و‌انتقالات پرداخته است.
این سایت نام بیرانوند را در میان خروجی‌های آنتورپ قرار نداده ولی درباره دروازه‌بان ایرانی نوشت: «بیرانوند مثل ماتیاس و بنسون به‌دنبال یک راهکار است». با توجه به اینکه سال جام جهانی در پیش است، به نظر می‌رسد بیرانوند نیاز دارد دقایق بیشتری برای تیم باشگاهی خود بازی کند و احتمالا در این صورت در آنتورپ ماندنی خواهد بود.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها