|

اتفاق

رویترز: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و وزیر وقت امور خارجه این کشور و دیگر رهبران و سیاست‌مداران چند کشور اروپایی نیز تماس‌هایشان زیر نظر سازمان اطلاعات دانمارک بوده که در این زمینه با آژانس امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای) همکاری می‌کرده است. این کشف نتیجه تحقیقات مشترک رسانه‌ دانمارکی دنیشه روندفونک با چند رسانه آلمانی بوده است.

ایندیپندنت: شی ژنگلی، مدیر آزمایشگاه ووهان، حوالی 2017 در مقاله‌ای که اکنون حذف شده است، نگرانی‌ها درباره گازگرفته‌شدن دانشمندان بی‌دستکش توسط خفاش را بی‌مورد دانست و ادعا کرد که کار آن‌قدرها که فکر می‌کنند «خطرناک نیست» و «خطر عفونت مستقیم انسان بسیار اندک است». آمريكا در حال تحقيق درمورد منشأ كرونا است.

ایسنا: معصومه ابتکار، از ارسال لایحه «تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند» به مجلس شورای اسلامی خبر داد: لایحه معروف به «رومینا» به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. رئیس‌جمهور روحانی لایحه اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی شامل تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند را که معروف به لایحه «رومینا» است، برای انجام تشریفات قانونی به مجلس فرستاد.

دویچه‌وله: دستگیری رامان پراتسویچ، فعال ۲۶‌ساله مخالف دولت لوکاشنکو، سبب شده تا تظاهرات‌هایی در گوشه و کنار اروپا برگزار شود. ازجمله صدها نفر در خارج از دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ورشو، تجمع کردند. جمعیت شعارهای «زنده‌باد بلاروس» سر دادند و تابلوهایی با شعارهایی مانند «به بلاروس کمک کنید»، «آزادی برای بلاروس» و «کره شمالی در قلب اروپا» را در دست داشتند.

یورونیوز: بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل، ازجمله رؤسای کشوری است که به ‌دلیل نحوه مدیریت کرونا مورد انتقاد مردم کشورش است. ده‌ها هزار نفر در برزیل در مخالفت با عملکرد او، به خیابان‌ها آمدند. آنها اعلام کردند که اگرچه کسی نمی‌خواهد در بحبوحه شیوع کرونا در تجمعات اعتراضی شرکت کند و در خیابان‌ها باشد، اما بولسونارو هیچ انتخاب دیگری نگذاشته است و «ما در خیابان‌ها هستیم تا از جانمان محافظت کنیم».

توییتر: سندرز، سناتور ارشد آمریکایی و رئیس کمیته بودجه سنای این کشور، در حساب کاربری‌اش نوشت: فقر فقط نداشتن تجملات نیست. محکوم به مرگ بودن است. در دوره‌ای که نابرابری بین ثروت و درآمد در حال افزایش است، مردان آمریکایی ثروتمند ۱۵ سال بیشتر از مردان فقیر عمر می‌کنند، این اختلاف برای زنان ۱۰ سال است. این کاملا غیرقابل قبول است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها