|

خبر

بازگشایی سفارت‌های اروپایی در دمشق منابع خبری از تحرکات کشورهای اروپایی برای بازگشایی سفارتخانه‌هایشان در دمشق خبر داده‌اند. به گزارش پایگاه لبنانی «النشرة»، سفارتخانه‌های یونان و قبرس و مجارستان در دمشق در‌حال بازگشایی است و فلسطین نیز به‌تازگی سفیر تازه خود در دمشق را تعیین کرده است. اتحادیه وکلای سوریه اعلام کرد که قراردادی با کاردار سفارت قبرس در سوریه برای اجاره‌دادن یکی از ساختمان‌های این اتحادیه برای راه‌اندازی سفارت قبرس امضا کرده است. کشورهای اروپایی به‌استثنای جمهوری چک در پی ناآرامی‌های سوریه پس از 2011 سفارتخانه‌های خود در دمشق را تعطیل کردند.

حریری به شایعات درباره بازداشتش پایان داد دیدار سعد حریری با تعدادی از نخست‌وزیران سابق لبنان به شایعه‌هایی مبنی بر بازداشت او در یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پایان داد. به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، سعد حریری، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان، در صفحه خود در توییتر نوشت: دیداری با نجیب میقاتی و فؤاد سنیوره و تمام سلام، نخست‌وزیران پیشین در عصر روز دوشنبه برگزار شد که طی آن، آخرین تحولات سیاسی و اوضاع کلی در کشور به‌ویژه روند تشکیل دولت جدید مورد بررسی قرار گرفت. پیش‌ازاین شایعاتی درباره بازداشت حریری در یک کشور عربی حوزه خلیج فارس منتشر شده بود. حریری در میان اختلافات با میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان، برای تشکیل دولت تلاش می‌کند.

افشای دیدار نماینده «ام‌آی6» با رهبر النصره دولت بریتانیا از هرگونه اظهارنظر درباره گزارشی مبنی بر دیدار نماینده «ام آی۶» با رهبر گروه تروریستی النصره خودداری کرد. به گزارش ایسنا، روز دوشنبه خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع دیپلماتیک در مسکو فاش کرد برخی اطلاعات حاکی از ارتباط مستقیم و غیرمستقیم برخی کشورهای غربی با گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه است. او گفت: به‌تازگی جلسه‌ای بین ابومحمد الجولانی، رهبر ائتلاف تروریستی تحریر الشام و گروه جبهه النصره با جاناتان پاول، نماینده «ام‌آی6» انگلیس و فرستاده سابق این کشور به لیبی صورت گرفته است. به گفته این منبع، طرف انگلیسی به شبه‌نظامیان النصره پیشنهاد کرده تا از فعالیت‌ علیه کشورهای غربی خودداری و همکاری کنند. سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا در پاسخ به سؤال آژانس خبری تاس گفت: «ما هیچ توضیحی درباره این موضوع نمی‌دهیم».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها