|

خبر

عملکرد ضعیف سریع‌ترین مرد ایران در فرانسه حسن تفتیان در جریان برگزاری رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی فرانسه در جایگاه ششم ایستاد.در این مسابقات که بامداد چهارشنبه برگزار شد، قهرمان دوهای سرعت ایران در رقابت با سایر دوندگان مطرح و بین‌المللی ماده ۱۰۰ متر با ثبت حد نصاب ۱۰‌ثانیه‌و ۳۸‌صدم ثانیه ششم شد. تفتیان برای برگزاری اردوی آماده‌سازی خود به‌منظور شرکت در بازی‌های المپیک توکیو در کشور فرانسه حضور دارد. او در حالی در چند سال اخیر همه اردوهای خود را در اروپا برگزار کرده که توفیقی در ثبت رکوردهایش نداشته است.

گرفتارشدن کوه‌نوردان ایرانی در نپال کوه‌نوردان ایرانی پس از فعالیت در کوه‌های هیمالیا، به‌دلیل محدودیت کرونایی فعلا نمی‌توانند به کشور بازگردند. به گزارش فارس،‌ با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در نپال، مسئولان این کشور تمام پروازهای ورودی و خروجی را با محدودیت روبه‌رو کرده‌اند. کوه‌نوردان ایرانی به‌همراه دیگر کشورها که در کوه‌های نپال فعالیت می‌کردند، به دلیل همین محدودیت فعلا شرایط بازگشت به کشور را ندارند و به‌نوعی در آنجا گرفتار شده‌اند. امین دهقان (فاتح اورست) و سعید میرزایی دو کوه‌نوردی هستند که در‌حال‌حاضر در کاتماندو، پایتخت نپال حضور دارند و منتظر باز‌شدن کریدور هوایی برای بازگشت به ایران هستند. پیش‌از‌این امین دهقان از رعایت‌نشدن پروتکل‌های بهداشتی در راه صعود به اورست انتقاد کرده بود.

بازی‌های پاراآسیایی مهر ۱۴۰۱ در جریان برگزاری دومین کمیسیون هماهنگی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲، تاریخ رسمی این رقابت‌ها اعلام شد. به گزارش مهر، این اقدام در فاصله کمتر از ۵۰۰ روز مانده تا شروع رقابت‌ها انجام و مقرر شد رقابت‌ها در روزهای ۹ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲ ( ۱۷ تا ۲۳ مهر ۱۴۰۱) به میزبانی شهر هانگژو چین برگزار شود. اعضای کمیته برگزاری بازی‌های پارا‌آسیایی۲۰۲۲ هانگژو اعلام کردند که بازی‌های پارا‌آسیایی در ۱۹ سالن ورزشی (که ۱۷ سالن برای بازی‌های آسیایی نیز استفاده خواهد شد) برگزار می‌شود و همه سالن‌ها به غیر از رشته دوچرخه‌سواری، در هانگژو قرار دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها