|

خبر

دستاوردهای پزشکی مؤسسه خیریه زنجیره امید در یک نگاه مؤسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید که خدمات درمانی فوق‌تخصصی خود را به کودکان زیر 18 سال بدون درنظرگرفتن دین، نژاد و ملیت و طبق استانداردهای بین‌المللی در سه رشته قلب، ارتوپدی و ترمیمی ارائه می‌دهد، در دوران خدمت‌رسانی خود هفت دستاورد مهم پزشکی برای اولین‌بار در ایران داشته است که جراحی موفقیت‌آمیز قفسه سینه با استفاده از ابزاری به نام (ناس) برای نخستین‌بار در ایران توسط تیم پزشکی مؤسسه خیریه زنجیره امید و پروژه کاهش مرگ‌و‌میر قلب نوزادان، با راه‌اندازی NICU در مرکز طبی کودکان دو دستاورد مهم این مؤسسه است. ابزار به کار برده‌شده در جراحی ناهنجاری قفسه سینه، اولین‌بار توسط مؤسسه زنجیره امید خریداری و به ایران وارد شد و در اختیار تیم پزشکی زنجیره امید قرار گرفت.اصطلاحا، سینه قیفی Excatum Pectus را به فرورفتن چند دنده و استخوان به داخل می‌گویند و در این جراحی به کمک دوربین (توراکوسکوپ) داخل قفسه سینه دیده می‌شود و با ابزار مخصوصی فرورفتگی قفسه سینه اصلاح می‌شود. گفتنی است این ناهنجاری روی قلب و ریه فرد فشار وارد می‌کند و می‌تواند مشکلات تنفسی برای بیمار به وجود بیاورد. دستاورد دیگر مؤسسه زنجیره امید این بود که پس از بررسی میزان قابل‌توجه مرگ‌و‌میر قلب کودکان در ایران قبل و بعد از عمل جراحی در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته، تصمیم به اجرای پروژه کاهش مرگ‌و‌میر قلب کودکان در مرکز پزشکی کودکان و اجرای پروژه ساختاری در این جهت گرفت. همه اقدامات انجام‌شده در این دستاورد به شرح زیر است:

• ساخت‌ و تجهیز NICU در مرکز پزشکی؛ آموزش پرستاران و کادر درمانی در داخل و خارج کشور؛ • دعوت از تیم‌های پزشکی بین‌المللی؛ • تجهیز کامل اتاق عمل قلب این پروژه از سال 1392 و با سرمایه‌گذاری مؤسسه خیریه زنجیره امید ایران آغاز شد و پس از انتخاب محل مناسب برای ایجاد این بخش با توافق مرکز طبی کودکان و کارشناسان زنجیره امید، در طبقه چهارم ساختمان شماره دو مرکز طبی، بین دو آی‌سی‌یوی فعال قلب این مرکز، در چند قسمت تأسیس شد. در کنار تمام دستاوردها با توجه به اینکه در سال‌های اخیر شاهد احداث تعدادی بیمارستان بزرگسال در کشور بوده‌ایم و به نظر می‌رسید ساخت بیمارستان‌های کودکان، به‌خصوص در زمینه رشته‌های فوق‌تخصصی اطفال در این میان کمتر مورد‌توجه قرار گرفته است و همچنین چون بیشتر پزشکان فوق‌تخصص اطفال در تهران مستقر هستند، ضرورت ساخت بیمارستانی با محوریت فوق‌تخصصی اطفال در تهران بیشتر از هرجای دیگری می‌توانست جواب‌گوی نیازهای پزشکی کشور در حوزه فوق‌تخصصی کودکان باشد. پس مؤسسه خیریه زنجیره امید برای اینکه یک بیمارستان کودکان با استانداردهای بین‌المللی و مطابق نیازهای حاضر و آینده ایران ساخته شود، اقدام به انجام یک رشته مطالعات امکان‌سنجی کرد و با توجه به اینکه نیاز به ایجاد یک فضای پزشکی و آموزشی و ضرورت احداث یک بیمارستان با محوریت فوق‌تخصصی جراحی کودکان به‌شدت احساس می‌شد، به‌دنبال بستری بود که بتواند در کنار ارائه خدمات پزشکی، رشته‌های مختلف فوق‌تخصصی کودکان را آموزش دهد؛ بنابراین مؤسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید بعد از ۱۴ سال فعالیت در حوزه سلامت، انجام پروژه‌های ساختاری در مراکز درمانی مختلف و مطالعات تخصصی و گسترده، اقدام به ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی فوق‌تخصصی «کودکان امید» کرده است و درحال‌حاضر پس از گودبرداری پروژه و به‌زودی با شروع فاز اول بیمارستان که شامل ۱۳۵ تختخواب است، به سمت بهره‌برداری کامل بیمارستان با ۵۴۰ تخت برای کودکان سرزمینمان خواهیم رفت.

بارش پراکنده و وزش باد شدید در راه است ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار‌سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور در پنج روز آینده خبر داد. صادق ضیاییان اظهار کرد: طدر پنج روز آینده در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده باران و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌ اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان‌و‌بلوچستان رگبار پراکنده همراه با رعد‌و‌برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. وی ادامه داد: از امروز (۱۷ خرداد) در برخی ساعات در استان‌های تهران، البرز و سمنان وزش باد به‌نسبت شدید دور از انتظار نیست. به گفته ضیاییان خلیج‌فارس و شرق دریای عمان تا پایان هفته و دریای خزر (۱۶ تا ۱۷ خرداد) مواج خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار‌سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران تصریح کرد: استان تهران امروز (۱۷ خرداد) صاف، در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد و در روز سه‌شنبه (۱۸ خرداد) نیز صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها