|

خبر

اسپانیا- پرتغال به نفع علی دایی! کریستیانو رونالدو، ستاره تیم ملی پرتغال، در دیدار برابر اسپانیا موفق به گل‌زنی نشد تا همچنان فاصله‌اش با علی دایی دست‌نخورده باقی بماند. به گزارش فرارو، تیم‌های اسپانیا و پرتغال در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت بدون ردوبدل‌شدن گلی به پایان رسید. نکته مهم برای طرفداران فوتبال در ایران اینکه رونالدو از ابتدا تا انتها در ترکیب تیم ملی پرتغال بازی کرد، ولی موفق به گل‌زنی نشد تا تعداد گل‌های ملی‌اش همچنان در عدد ۱۰۳ باقی بماند. او که این روز‌ها در تلاش است به رکورد برترین گل‌زن ملی تاریخ فوتبال که در اختیار علی دایی است برسد، باید برای شکستن چنین رکوردی همچنان صبر کند. علی دایی تا به حال ۱۰۹ گل ملی در کارنامه دارد، ولی از آنجا که فاصله کریستیانو رونالدو با او به حداقل رسیده، بسیاری عقیده دارند این فوق‌ستاره پرتغالی همین تابستان می‌تواند رکورد علی دایی را بشکند. رونالدو به همراه تیم ملی پرتغال روز چهارشنبه در دیداری دیگر به مصاف اسرائیل می‌روند و بعد روز ۲۵ خرداد با مجارستان در چارچوب رقابت‌های یورو مصاف می‌دهند.

دایی و کریمی رکوردداران تیم ملی در مصاف با بحرین علی دایی و علی کریمی، در صدر «‌ترین»‌های ایران در مصاف با بحرین قرار دارند. به گزارش فوتبال ۳۶۰، تیم ملی در دیداری حساس از مرحله انتخابی جام‌جهانی به مصاف بحرین می‌رود. بحرین حریفی کاملا آشنا برای فوتبال ایران محسوب می‌شود و تقابل با این تیم نزدیک به نیم‌قرن قدمت دارد و در این مدت ۱۳ بار با این تیم روبه‌رو شده است. در طول تاریخ ۱۳۶ بازیکن برای تیم ملی برابر بحرین بازی کرده‌اند که علی کریمی و علی دایی با هشت بازی بیشترین تعداد مسابقه را مقابل این تیم داشته‌اند. جواد نکونام و مهدی رحمتی با هفت بازی در رده بعدی قرار دارند. در تیم ملی فعلی، احسان حاج‌صفی با پنج بازی رکورددار است. کریم انصاری‌فرد هم سه مرتبه مقابل بحرین قرار گرفته است. 20 بازیکن تاکنون برای تیم ملی در بازی با بحرین گل‌زنی کرده‌اند. در فهرست بهترین گل‌زنان، علی دایی با به‌ثمررساندن چهار گل بیشترین گل را مقابل بحرین زده است. نفر دوم فهرست اما به‌هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیست و هادی عقیلی با سه گل در رتبه دوم جای دارد؛ این بازیکن یک‌سوم گل‌های ملی خود را وارد دروازه بحرین کرده است.

بحرین با چهر‌ه‌ای متفاوت مقابل ایران؟ پایگاه خبری الکوره نوشت که سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال بحرین با تغییرات زیادی شاگردانش را برابر ایران وارد میدان خواهد کرد. به گزارش تسنیم، در گزارش پایگاه خبری الکوره آمده است: پس از پیروزی پرگل 8 بر صفر تیم ملی فوتبال بحرین مقابل کامبوج، سوسا سرمربی پرتغالی بحرین در دیدار با ایران یک آزمون جدی را تجربه خواهد کرد. سوسا در این بازی تغییرات زیادی نسبت به مسابقه اول در ترکیب تیمش اعمال می‌کند. نشانه‌ها حکایت از این دارد که سرمربی بحرین تیمش را با نفراتی مقابل ایران راهی میدان می‌کند که برخی از آنها در بازی اول مقابل کامبوج نیمکت‌نشین بودند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها