|

اتفاق

ایرنا: در پرو انتخابات به دور دوم کشیده شده است. «کیکو فوجیموری» از حزب راست‌گراست و رأی شهروندان شهرنشین و دارای درآمد بالا را در سبد خود دارد و «پدرو کاستیو» از حزب چپ‌گرای «پروی آزاد» با رأی روستایی‌هاي پرو به میدان آمده است. گویا اقبال کیکو فوجیموری که پدرش هم زمانی رئیس‌جمهور پرو بوده، بیشتر از رقیبش است.

دویچه‌وله: دیمیتری گودکوف، یکی از چهره‌های اپوزیسیون روسیه و از منتقدان پوتین، به اوکراین گریخته است. او گفته کاخ کرملین در تلاش برای منع او از شرکت در انتخابات پارلمانی در سپتامبر سال جاری میلادی است. این سیاست‌مدار ۴۱‌ساله که پیش‌تر نماینده پارلمان روسیه بوده، حال از ترس فشار و بازداشت به اوکراین گریخته است.

یورونیوز: آنتونی فائوچی می‌گوید برای او «کاملا قابل تصور» است که منشأ بیماری همه‌گیر «کووید‌۱۹» همان ویروسی باشد که منجر به مرگ سه معدنچی در چین در سال ۲۰۱۲ شد. این معدنچی‌ها بر اثر ابتلا به گونه‌ای از ویروس کرونا جان باختند که نزدیک‌ترین ساختار ژنتیکی را با ویروس «سارس کوو ۲» دارد.

رویترز: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، دو روز بعد از اظهارات نخست‌وزیر کانادا درباره کشف بقایای ۲۱۵ کودک بومی در یک مدرسه سابق متعلق به کلیسای کاتولیک، ضمن ابراز همدردی خواستار احترام به حقوق و فرهنگ بومیان شد. با‌این‌حال این مسئله که پاپ بابت این مسئله عذرخواهی نکرد و مسئولیتی را نپذیرفت با واکنش‌های زیادی همراه بود.

بی‌بی‌سی: جو لارا که بیشتر برای بازی در نقش تارزان معروف است، در سقوط هواپیما جان باخت. بازیگر ۵۸‌ساله آمریکایی در میان هفت نفری است که گفته می‌شود روز شنبه در سقوط یک هواپیمای سبک در دریاچه‌ای در نزدیکی شهر اسمیرنا در ایالت تنسی آمریکا کشته شدند. نیروهای امدادی می‌گویند لاشه هواپیما و بقایای انسانی را در محل سقوط پیدا کرده‌اند.

سی‌ان‌ان: نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور السالوادور، در یک گفت‌وگوی ویدئویی در کنفرانس بیت‌کوین 2021 در میامی اعلام کرد السالوادور اولین کشوری خواهد بود که استفاده از بیت‌کوین را قانونی اعلام می‌کند. به گفته او این اقدام همچنین سبب «ایجاد فرصت‌های شغلی و وارد‌کردن هزاران شهروند به چرخه رسمی اقتصاد» خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها